Berlingske Business

Spændende motornyheder fra Mercedes i C-Klassen

hedr 17C903_41
Få uger efter facelift af sedan- og stationcarudgaverne af C-Klassen er Mercedes-Benz nu klar med en tilsvarende opfriskning af coupé og cabriolet - og offentliggørelse af de nye motorer til alle varianter Foto:

C-Klassen vil fremover køre med dieselmotoren fra E-Klassen, og en ny benzinmotor på 1,5 liter med 184 hk står topmoderne med 48 volt strømforsyning og boost-funktion

Efter facelift af C-Klasse sedan og stationcar for få uger siden, var det oplagt, at Mercedes-Benz hurtigt ville følge op med opdatering af coupé og cabriolet. De to varianter har nu fået samme behandling, og det betyder en mild justering af designet ude og inde, LED-forlygter som standard - med nye multi-LED-forlygter med forlænget rækkevidde som ekstraudstyr - og flere nye og opdaterede motorer, som først offentliggøres for C-Klassen med coupé- og cabrioletvarianterne.

Dieselmotorerne trækker typisk læsset blandt de solgte C-Klasser i Danmark og mange andre steder i Europa, og mens den ofte solgte firecylindrede i C 220 d med 170 hk har budt på et solidt kraftoverskud, har motorstøjen været mere fremtrædende end i de bedste konkurrenter. Med C Coupé og Cabriolet offentliggør Mercedes-Benz, at C-Klassen, og det gælder naturligt nok alle karrosserivarianter, får en ny dieselmotor. Med den nye dieselmotor på 2 liter, hentet fra E-Klassen, går ydelsen op på 194 hk, mens støjniveauet med sikkerhed sænker sig. En C 200 d med 150 hk vil blive lanceret på et senere tidspunkt.

hedr


Ny benzinmotor på 1,5 liter

Benzinmotoren i C 200 yder som før 184 hk, men man skal ikke lade sig snyde af det tal, for motoren er helt ny. 2-liters motoren pensioneres og en ny 1,5-liters motor med 184 hk og EQ Boost-system tager over. En topmoderne motor 48 volt strømforsyning og starter-generator, som er i stand til at skubbe yderligere 14 hk ind i motoren og øge responsen, før turboladeren træder til. Den nye 1,5 er en del af den nye M264-motorfamilie, som også omfatter en 2-liters motor - den vil senere blive introduceret i C-Klassen med en ydelse på op til 299 hk.

Som i sedan og stationcar er det største løft i kabinen i coupéen og cabrioleten en 10,25” skærm i bredformat til infotainmentsystemet og fulddigital instrumentering med forskellige opsætningsmuligheder, men begge dele vil umiddelbart være at finde på ekstraudstyrslisten - en 7” skærm og analoginstrumenter er standard. En række nye op opdaterede sikkerhedssystemer fra S-Klassen fås også som ekstraudstyr.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr 17C902_073
Fulddigital instrumentering og 10,25 tommer skærm til infotainmentsystemet er de største nyheder i kabinen, men begge dele koster umiddelbart ekstra Foto : PR Daimler AG - Global Communica
hedr Ford Off-Road Small Utility

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen