Berlingske Business
08:43Sydbank venter lavere resultat i 2018

Overblik: De største bilnyheder i 2018

hedr Audi A7 Sportback
Audi skabte en succes med sin første A7 Sportback, som nu følges op af en helt ny udgave med spændende teknologi, bl.a. en ny aktiv undervogn og 48 volt-strømforsyning Foto:

2017 har budt på rigtig mange nye biler, men også 2018 vil rumme overvældende mange nye modeller - lige fra Audi A1 over Citroën C5 Aircross til Kia Cee’d og Volvo V60.

Hjulene i bilindustrien ruller med høj fart i disse år, og 2017 har budt på et hav af nye bilmodeller, nye motorer og spændende tendenser. Tempoet bliver ikke lavere i 2018, og allerede nu har vi et godt overblik over kommende nye bilmodeller. Biler i alle størrelser og prisklasser, men før vi kommer frem til 2019 eller 2020 går det langsomt med elektrificeringen.

Et af de steder, elbilen er i fokus i 2018 er hos Audi, som endelig lancerer sin store crossover E-tron Quattro som rival til Tesla Model X. Det bliver et travlt år med ny udgave af A1, ny Q3, ny A6 og A6 Avant, ny A7 Sportback, facelift til TT og muligvis den store luksus-SUV Q8. Hos ærkerivalen BMW i München vil årets store nyhed være en helt ny og mere raffineret 3-serie, som deler komponenter med 5- og 7-serie. Den første X2 lanceres, og der kommer helt nye udgaver af X4 og X5. Der er facelift til 2 Active Tourer/Gran Tourer, flere M-modeller og den smukke 8-serie Coupé.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr The New Ford Mustang
Ford har stor succes med sin seneste Mustang på verdensplan, og også i Danmark har den store sportsvogn solgt godt. Den kommer i 2018 i denne faceliftde version med bl.a. adaptiv undervogn Foto : PR

Hos Citroën og DS står den i de praktiske bilers tegn. Faceliftet C4 Cactus, ny Berlingo, SUV'en C5 Aircross, den flotte DS 7 Crossback og en ny, mindre DS-model. Ford har også en praktisk bil klar til danskerne, den faceliftede EcoSport, men ellers vil vi se Fiesta ST, Fiesta Active, facelift til Mustang og en ny udgave af Focus. Færre nyheder er der hos japanske Honda, men en stor en: ny CR-V, der for første gang kommer som hybrid. Den faceliftede Jazz med ny motor lander dog først.

Sydkoreanske Hyundai lancerer sin Fastback-udgave af i30, og derudover venter facelift af i20, facelift til Tucson med elementer fra Kona, som introduceres i januar, ny Santa Fe og brintbilen Fuel Cell. En stor elektrisk nyhed er Jaguars crossover I-Pace, som introduceres midt på året. Før den kommer den kompakte SUV E-Pace, mens søstermærket Land Rover har hybridudgaver af Range Rover og Range Rover Sport klar.

Amerikanske Jeep kan ikke blot lancere en helt ny Wrangler, nu med turbomotor, men også facelift til den mellemstore Cherokee. Firehjulstræk kommer den nye Kia Cee'd næppe med, men den skulle være inspireret af Stinger og vises for første gang i februar. Urus bliver Lamborghinis bud på en sportslig SUV med 650 hk, mens Mazda med ny 3'er med den spændende Skyactiv-X-motor og facelift til bl.a. 6'eren også har spændende 2018-nyheder. Hos Mercedes-Benz bugner udvalget med ny og større A-Klasse, tredje udgave af CLS, facelift til C-Klassen og en ny Geländewagen.

Mitsubishi har færre nyheder, men dog introduktion af Eclipse Cross og helt ny Outlander. Nissan bruger primært 2018 på at lancere den nye Leaf, mens Opel bl.a. tilføjer GSi-varianten af Insignia, og vi når muligvis at se en ny Corsa før årets udgang. Peugeot vover pelsen og giver os en helt ny udgave af 508 i en klasse, der ellers er svær for andre end premiummærkerne. En ny Partner lanceres ligeledes i 2018. Porsche når muligvis at præsentere en helt ny 911 inden udgangen af 2018, men ellers er der facelift til Macan og nye varianter af Panamera og Cayenne.

Hos Renault og Dacia skulle det blive til en helt ny Clio, mens vi allerede har set Duster og Megane R.S. med 280 hk. Spanske Seat afslører en ny SUV med syv sæder og en hidsig Ateca Cupra, mens Skoda har en RS-udgave af Kodiaq, et facelift til Fabia og introduktionen af Karoq i ærmet. Hos de japanske firmaer Subaru og Suzuki er der også nyheder: Subaru introduceres XV og facelift til Outback, mens Suzuki er klar med Swift Sport med 140 hk. Hos

Volvo og Volkswagen sker der noget mere, og svenskerne skal ikke blot introducere XC40, men også nye udgaver af S60 og V60. Volkswagen koncentrerer sig om Up GTI, en helt ny Touareg, Jetta og endelig en SUV i Polo-størrelse, T-Cross.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Mazda introducerer en helt ny 3 i det nye år. Den bliver først med den nye Skyactiv-X-motor, en benzinmotor uden primære tændrør. Her ses en prototype af den gamle Mazda 3 med motoren Foto : PR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen