Berlingske Business

Ny Volkswagen Touareg skal imponere med nyt førermiljø

hedr DB2018AL00123
Den nye Touareg skal imponere med et helt nyt førermiljø kaldet Innovision Cockpit med store skærme til instrumentering og infotainment. Også designet, med mere krom end før, skulle have en stærk visuel effekt Foto:

Volkswagen sender en ny udgave af Touareg i ringen mod Audi Q7, BMW X5 og Range Rover Sport. Den har premiere i marts med Innovision Cockpit, et efter sigende imponerende førermiljø

Volkswagen udfordrede sig selv og markedet med den store, håndbyggede luksuslimousine Phaeton og den store SUV Touareg i 2002. Den store limousine fik en kølig modtagelse, og kunderne ville hellere have en Audi eller en Mercedes-Benz. Derfor udgik Phaeton endeligt af produktion for et par år tilbage, og mens Volkswagen har lovet en efterfølger, bliver det en helt anden bil – en eldrevet bil.

hedr 2018 F-150 Power Stroke Diesel


Langt bedre er det gået med den store SUV, som er i klasse med bl.a. BMW X5 og Range Rover Sport, for mens kunder til store sedaner typisk er meget konservative, så er SUV-kunderne ikke helt så stærkt bundet til gamle mærker. Volkswagen er derfor ved at være klar med en helt ny Touareg, den tredje generation, som får verdenspremiere på biludstillingen i Beijing den 23. marts. Den vil få et mere markant design, stå på samme platform som bl.a. Porsche Cayenne og Audi Q7, og så skulle den få en førerplads med imponerende digital instrumentering og infotainmentsystem med stor skærm. Rygter vil vide, at de samles i et stort panel på tværs af kabinen kaldet Innovision Cockpit.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr DB2014AU01055
I modsætning til den store luksussedan Phaeton, som kun kinesiske kunder havde mod på at købe, så har mange kunder valgt Touareg, som i 2010 kom i anden generation (billedet). Den nye udgave har premiere i marts Foto : PR


Den første generation af Touareg huskes af mange for noget særligt på grund af en dieselmotor på 5 liter med 10 cylindre og W12-benzinmotoren, men vi kommer ikke til at se den tredje generation med den slags motorer. Volkswagen satser på mindre motorer og elektrificering.

hedr 15C1192_009

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen