Berlingske Business

Nu er den her: En ekstra hårdfør udgave af Ford Ranger

hedr
Den nye Ranger Raptor kan køre i ørkensand, over store sten og forcere hård natur i en grad, som ganske få pickup-trucks. Der findes i forvejen en Raptor fra Ford i USA, baseret på den større F-150 Foto:

Raptor er navnet på den mest ekstreme udgave af Fords pickup-truck, Ranger. Den kommer med overlegne terrænegenskaber og en 10-trins automatgearkasse

Ford har skabt en nichesucces med den ekstremt terrænduelige Raptor-udgave af den store pickup F-150. Fedt for amerikanske kunder og nogle få danskere, som har taget sagen i egen hånd og hentet den hjem gennem uofficielle kanaler.

Nu er der håb, for Ford lancerer nu en Raptor-model mere, baseret på den mindre Ranger, som efterhånden har opnået gode salgstal i Danmark. Ranger Raptor har ingen stor V8-motor, men en stærk dieselmotor, som passer bedre til det europæiske marked.

hedr 2018 F-150 Power Stroke Diesel
Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Opdateringerne er ganske omfattende fra basisbilen. Den australske afdeling af Ford har givet Ranger en ny motor, en ny gearkasse og en undervogn med særlige støddæmpere og forstærkninger Foto : PR


Til ture i ørkenen

Ranger Raptor er udviklet af den australske Ford-afdeling, og de har taget 2-liters dieselmotoren med biturbo fra bl.a. Mondeo og Edge med 210 hk - en overskuelig opgradering fra den femcylindrede 3,2 med 200 hk, der sidder i Ranger i forvejen, men helt sikkert en mere villig motor. Den har en 10-trins automatgearkasse, som Ford har udviklet i samarbejde med General Motors. Det forventes, at Ranger Raptor senere præsenteres med en kraftig benzinmotor, sandsynligvis med seks cylindre, men den vil primært være udviklet til det amerikanske marked, hvor andelen af pickup-trucks med dieselmotor er størst i større modeller.

hedr 17C829_009


Kernen i en Raptor er muligheden for at køre overalt og med højere fart end de fleste andre terrængående køretøjer. Terræn, ørkensand, mudder, marker - Raptor kan det hele med aluminiumsforstærket chassis, Fox Racing Shox-støddæmpere, Terrain Management System med seks køreindstillinger (bl.a. Mudder/Sand) og meget, meget mere.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr
I kabinen virker Raptor ikke meget anderledes end de ordinære Ranger-modeller, og det er tydeligt, at bilen er en rigtig “arbejdshest”. SYNC 3-infotainment med 8” skærm Foto : PR

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen