Berlingske Business

Mercedes-Benz træder varsomt med facelift af C-Klassen

hedr 17C898_086
Der var absolut ingen grund til at ændre ret meget på designet af den seneste C-Klasse. Dens bløde linjer holder sig ganske fremragende, så de største ændringer findes sted omkring kofangerne og med introduktionen af mere avancerede LED-forlygter med forlænget rækkevidde Foto:

Let løft af designet, stort løft af elektronikken - den fornyede C-Klasse kan være svært at skelne fra den eksisterende model, men der er ingen grund til at pille for meget ved en stor succes

Den er populær som firmabil i Danmark, og kampagnepriser gør at selv private kan få råd - C-Klassen fra Mercedes-Benz er blevet langt mere almindelig end nogen af dens forgængere. I 2017 kom næsten 2.800 nye C-Klasse på gaden i Danmark. På verdensplan har tyskerne solgt flere end 415.000 styk alene sidste år. Den succes sættes ikke over styr med faceliftet, som vi nu kan vise første billeder af.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr 17C898_054
Desværre må vi vente med at kende detaljerne omkring motorprogrammer. Vi forventer, at den firecylindrede dieselmotor fra E-Klassen langt om længe afløser den gamle, støjende dieselmotor fra den nuværende C-Klasse. Vi håber også, der bliver plads til en ny sekscylindret rækkemotor og en firecylindret turbomotor med mildhybridteknik Foto : PR Daimler AG - Global Communica


Kofangerne er nok bedste indikation for, at vi her har med 2018-modellen at gøre. Designændringerne er mildest talt overskuelige. Bedre overblik i natten giver de nye Multibeam LED-forlygter med Ultra Range (forlænget rækkevidde). Baglygterne har samtidig fået nyt look. Hele den elektroniske arkitektur er ny, så man fremover kan få flere sikkerhedssystemer fra S- og E-Klasse, så C’eren i visse situationer delvist kan køre selv, men hvor man stadig kun kan slippe rattet i en kort periode .

Ingen detaljer om motorisering

De udvidede detaljer omkring faceliftet giver Mercedes-Benz endnu ikke, og det samme gælder motorprogrammet - vi regner dog med den ‘nye’ firecylindrede diesel fra E-Klassen og måske den firecylindrede benzinmotor på 2 liter med mildhybridteknik og cirka 300 hk. Vi håber også på en udgave af den nye rækkesekser fra S-Klassen.

hedr New Volvo XC40 - exterior


En totalrenovering af førerpladsen med to sammenhængende skærme ville have bragt C-Klassen på linje med den nye A-Klasse og de større modeller, men tyskerne har valgt at bibeholde indretningen med “svævende” skærm til infotainment og separat instrumenthus - som dog nu er fuldt digitalt og kan sættes op på tre måder. Det er en mindre skuffelse, men dog stadig en skuffelse, især når den mindre A-Klasse kører med den mere moderne indretning.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr 17C898_066
Man må gerne være skuffet. Mercedes-Benz er ikke gået hele vejen med facelift af interiøret, så i stedet for at køre med et bredt panel med to sammenhængende skærme - som i A-, E-, S- og G-Klasse - kører C-Klassen videre med den fritstående og lidt kluntede skærm i midten, som dog er blevet større. Instrumenteringen er nu fuld-digital  Foto : PR Daimler AG - Global Communica

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen