Berlingske Business

Mazda CX-3 får anden update på to år

hedr
Mazda holder sin lille SUV ung med et facelift, som omfatter forbedrede motorer og avancerede LED-forlygter Foto:

Den lille SUV fra Mazda fik i 2017 et mindre løft, og nu er det allerede igen tid til flere opdateringer. Denne gang bliver dieselmotoren større og grillen fornyet

Hos Mazda udelukker et facelift et år ikke, at der kommer et igen det efterfølgende år. Sidste år fik SUV'en CX-3 en opdatering med undervognsjusteringer og det softwarebaserede G-Vectoring Control for mere balance i køreegenskaberne, et nyt rat, mere støjdæmpning og forbedret dieselmotor, og nu har japanerne igen været i gang.

08BILHEDR-133740-851.jpg


Mini-SUV-klassen er i rivende udvikling, og med 2018-forbedringerne vil Mazda være med i front. CX-3 får denne gang en ny grill med mere tredimensionelt look, og omkring den er der mulighed for klassens første matrix-LED-forlygter - en type lygter, hvor de enkelte dioder kan styres og afblændes separat, så det er muligt at køre med langt lys nærmest konstant. Den nye lakering Soul Red Crystal lyser om kap med forlygterne, og eksteriørets opdatering rundes af med nye alufælge i størrelsen 18”.

Avanceret adaptiv fartpilot

Kabinen byder velkommen med en elektrisk håndbremse, en pladsbesparende feature, og føreren kan nu endelig lægge højre arm på et regulært armlæn. Det kan der blive brug for ved køkørsel på motorvejen, for CX-3 kan i forbindelse med automatgear udstyres med en adaptiv fartpilot med kø-assistent, som styrer farten og holder sporet, så der er mindre arbejde med rattet. Endelig har Mazda også pyntet instrumentpanelet op med et ruskindslignende kunststof i visse udgaver af mini-SUV’en.

hedr


Både dieselmotoren 2-liters benzinmotoren har været gennem omfattende ændringer for at møde nye emissionskrav, og mens mange producenter er på vej med partikelfiltre til benzinmotorer, påstår Mazda at have opnået samme emissionsreducerende effekt - og overholdelse af den stramme Euro 6d-Temp-norm og den nye RDE-test (Real Driving Emissions)— ved at ændre andre dele af motoren. For at dieselmotoren i CX-3 skal leve op til kravene, er motorens kapacitet ændret fra 1,5 til 1,8 liter, og den er udstyret med en NOx-katalysator.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen