Berlingske Business

Lyntest: VW T-Roc Sport gør delvist op med det kedelige

16BILHEDR-140749-973.jpg
BMINTERN - ccc

Topversionen af T-Roc gør delvist op med det kedelige interiør, og med 190 hestekræfter og firehjulstræk er den kompetent både på en tør sommervej og i vinterens snefog.

T-Roc har markeret sig fornuftigt i det mellemstore SUV-segment, og snart lancerer Volkswagen den mindre T-Cross. Så tyskerne er ved at være på plads, for det er, som så ofte sagt før, blandt de små SUVer, at væksten i fremtidens bilsalg ligger gemt, og der arbejdes hårdt på at perfektionere genren hos stort set alle producenter. Selv om T-Roc er en velkørende og kompetent lille SUV, har den navnlig sit lidt kedelige interiør imod sig. Det er en velkørende bil af høj kvalitet, men den er ret svær at sidde og føle sig forelsket i, når man anskuer bilen med hjertet frem for med hjernen.

Artiklen fortsætter under billedet
16BILHEDR-140753-154.jpg
BMINTERN - ccc

Hvad er nyt?

En fiks måde at løse det problem på er at grave dybt i ungernes børneopsparing og købe kalorius i Sport-udgaven, altså den topudstyrede version.

På ydersiden er der mindre ændringer i designet, blandt andet nye former på luftindtagene og en lidt anderledes bagende.

Artiklen fortsætter under billedet
16BILHEDR-140749-045.jpg
BMINTERN - ccc

Men det er jo som bekendt det indre, der tæller, og det er også her, der er den største forandring at spore. Du får ganske vist ikke lædersæder, men i Sport er der trods alt læderlook, på både sæder og dørkarme, og fancy farvede syninger. Der er også blanke stålpedaler og i det hele taget en lidt mere lækker og gennemarbejdet fornemmelse bag rattet, og det har T-Roc savnet.

Når man så lægger køreoplevelse fra den 190 hestes TSI-motor og firhjulstrækket oveni, ender man faktisk med alligevel at være helt glad bag rattet.

Artiklen fortsætter under billedet
16BILHEDR-140757-919.jpg
BMINTERN - ccc

Hvad virker?

Med den dyre udstyrspakke og den velkørende drivlinje ender Sport-udgaven af T-Roc som en både luksuriøs og dynamisk fornemmelse med en 0-100 km/t-tid på 7,2 sekunder. Den er hurtigere end en gammel Golf GTI i sprintdisciplinen, og takket være firehjulstrækket klarer den snildt en dansk vinters snefygning.

Artiklen fortsætter under billedet
16BILHEDR-140806-783.jpg
T-Roc i topudstyrsversionen har det lækkerhedsniveau i kabinen, man forventer af en Volkswagen. Foto: Bertel H. Jensen

Hvad virker ikke?

Prisen er stadig meget høj i forhold til konkurrenterne – hvis vi regner Nissan Qashqai som en hovedkonkurrent. T-Roc er temmelig pebret, og når vi rammer toppen i både drivlinje og udstyr, er det værd at overveje, hvad man ellers kunne få for samme penge.

Artiklen fortsætter under billedet
16BILHEDR-140750-532.jpg
BMINTERN - ccc

Er den noget for dig?

Hvis der skal være et VW-logo på snuden, så er den veludstyrede T-Roc et godt bud – uden at du skal bruge en halv million kroner på en veludstyret Tiguan. Men du skal sætte pris på ekstra power og have brug for firehjulstrækket, før den store drivlinje giver mening. Ellers kan du roligt spare de 75.000 kr. og nøjes med den forhjulstrukne 150 hestes udgave og holde fast i det høje Sport-udstyrsniveau, der endeligt adskiller T-Roc-kabinen fra en Volkswagen-varevogns.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen