Berlingske Business
11:11Byggeri af Danmarks største havmøllepark sættes i gang

Højbenet lillebror gør det nu markant billigere at købe SUV

Volkswagen T-Roc
Skitsen viser en bil med tre døre, men produktionsmodellen med premiere den 23. august har fem døre Foto:

Den populære Tiguan får en lillebror, T-Roc, som gør det markant billigere at købe SUV fra Volkswagen. Den nye model kommer med mulighed for firehjulstræk

Volkswagen mangler SUV- og crossovermodeller i sit modelprogram, men om to uger udvider tyskerne med en spændende nyhed, T-Roc, og for at give en idé om, hvad det bliver for en størrelse, så tag et kig på skitsen herunder. Vi tænker, den bliver nutidens svar på start-90'ernes Golf Country, mere eller mindre i hvert fald (den kan du se længere nede). Men vi må advare om, at skitsen med stærk sandsynlighed overdriver, hvor strømlinet og dynamisk den nye VW kommer til at se ud. Skitser er designerdrømme, og de er ikke altid til at overføre til virkeligheden. Volkswagen har dog tidligere lovet, at T-Roc bliver en bil, der taler mere til følelserne end fx Golf, og det er da med til at hæve forventningerne.

Artiklen fortsætter under billedet
Volkswagen Golf Country
T-Roc bliver den moderne tids Golf Country. Denne specielle Golf var til at starte med ikke ment som produktionsmodel, men endte med at blive produceret i starten af 1990'erne Foto : PR
Mazda-Toyota


T-Roc bliver kompakt, en bil i Golf-størrelse, og dermed kommer den til at sidde under Tiguan i modelprogrammet – en SUV som fås fra cirka 385.000 kr. Det betyder lavere priser, så en startpris under 300.000 kr. virker som et reelt bud. En endnu mindre SUV, med udgangspunkt i den nye Polo, vil senere gøre det endnu billigere at købe SUV hos Volkswagen. I modsætning til det skitsen fortæller, så får T-Roc fem døre og ikke kun tre, så de praktiske sider skulle være i orden. Volkswagen forstår om nogen at udnytte karrosseriet til bedst mulige pladsforhold.

Jaguar E-Pace


Da T-Roc er baseret på MQB-platformen, brugt i alt fra Audi TT til Skoda Superb, bliver firehjulstræk en mulighed - i hver fald til de kraftigere motorer, som vi forventer får omkring 190 hk. En trecylindret benzinmotor med omkring 115 hk er sandsynlig indstigningsmotor, mens en oplagt bestseller er den nye 1,5 EcoTSI. Den kommer med enten 130 eller 150 hk. Vi vender tilbage med alt om den nye T-Roc, når vi ser den i forlygterne til premieren den 23. august i Milano.

Opel Insignia GSi

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen