Berlingske Business

Her er de mest tilfredse danske bilejere

hedr
BMW overbeviser danskerne og indtager for syvende år i træk førstepladsen i den store forbrugertilfredshedsundersøgelse, AutoIndex Foto:

Den årlige undersøgelse af danske bilejeres tilfredshed med bilerne, AutoIndex, gennemføres af FDM og Loyalty Group. Årets overordnede vinder er BMW, mens også Toyota og Seat tager sejre hjem i undersøgelsen

Bilejernes organisation FDM og virksomheden Loyalty Group, som hjælper virksomheder med at opbygge kundeloyalitet, har igen stillet danske bilejere 190 spørgsmål i den omfattende AutoIndex-undersøgelse, som finder de mest tilfredse kunder i fem kategorier omkring bilejerskabet.

hedr


Flere end 35.000 danske har deltaget i AutoIndex 2018, og de 190 spørgsmål forholder sig til fire kategorier: selve bilen som hele og produkt, den overordnede loyalitet, købsoplevelsen hos forhandleren og endelig holdningen til service, altså besøgene på mærkeforhandlernes værksteder. BMW vinder den overordnede titel som mærket med de mest tilfredse og loyale kunder, og det sker for syvende år i træk for det tyske premiummærke. Denne gang er sejren klarere end nogensinde, for tyskerne får det højeste antal point nogensinde opnået i AutoIndex-undersøgelsen - ud af 1.000 mulige point får BMW 905.

hedr


Plads nummer to i den overordnede kategori går til Volvo, mens BMW-konkurrenten Mercedes-Benz indtager plads tre. Japanske Toyota, som er kendt for sin kundeservice og pålidelige værksteder, vinder kategorierne omkring købsoplevelse hos forhandleren og service på værkstedet, mens Seat er årets højdespringer i kategorien for oplevelsen med selve bilen og kundeloyalitet. Nye modeller som Ateca og den nye Ibiza falder tydeligvis i kundernes smag.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Spanske Seat er årets højdespringer i kategorierne, der drejer sig direkte om oplevelse med bilen og kundernes loyalitet. Danskerne har taget godt imod nye modeller som den seneste Ibiza Foto : PR

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen