Berlingske Business

Ford vil overgå Toyota i salg af hybridbiler

biiil
Fords administrerende direktør Jim Hackett siger, at bilproducenten planlægger at overgå konkurrenten Toyota i det årlige salg af hybridbiler i USA i 2021. 

Fords administrerende direktør Jim Hackett siger, at bilproducenten planlægger at overgå konkurrenten Toyota i det årlige salg af hybridbiler i USA i 2021.

Det skriver The Wall Street Journal.

Ford er allerede relativt stærke i hybridsegmentet, skriver avisen. Dog mener Jim Hacket, at bilproducentens nuværende tilstedeværelse på markedet går ubesunget hen. Nu vil Ford være frontløbere på området.

Ifølge Jim Farley, der er direktør for den globale markedsafdeling i Ford, går virksomheden målrettet efter at booste efterspørgslen af hybridbiler, blandt andet ved at omdanne nogle af sine mest populære biler til hybrider.

Yderligere vil Ford lancere en Mustang-inspireret elektrisk SUV i 2020. Et træk der skal gøre Ford mere konkurrencedygtig over for konkurrenterne Tesla, Audi og Jaguar.

Fords nye strategi kommer i kølvandet på en længere periode fyldt med udfordringer for producenten. Ford har blandt andet tilbagekaldt biler i USA på grund af sikkerhedsforanstaltninger og tabt markedsandele i Kina.

hedr

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen