Berlingske Business

Den fornuftige Golf fra 229.996 kr.

hedr DB2017AU01715
Hvad facelifts angår, så er det Volkswagen har udført på sin Golf Sportsvan blandt de mere overskuelige - det følger opskriften fra opgraderingen af den regulære Golf med mere krom, ny kofanger og en ændret grill. Der er også en ny benzinmotor på 1,5 liter Foto:

Golf Sportsvan er en højere, mere praktisk Golf med en fleksibel kabine. Den faceliftede årgang 2018 er netop introduceret hos Volkswagen-forhandlerne

Den er mere praktisk end en SUV i samme størrelse, og den er mere rummelig end en almindelig Golf uden at være meget større – Golf Sportsvan er den fornuftige Volkswagen til kunderne, som ikke springer på SUV-moden. Den er intet almindeligt syn i Danmark, så den både teknisk og designmæssigt opgraderede Golf Sportsvan, som netop er introduceret hos Volkswagen-forhandlerne, vil næppe få et mere pulserende liv på markedet.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr DB2017AU01728
Bagagerummet er en af de store fordele ved den højere og lidt længere Golf Sportsvan. 590 liter uden at lægge bagsæderne ned er en høj volumen for en forholdsvis kort bil, men litermålet afhænger af, om man har skubbet bagsædet frem - det kan forskydes i længden Foto : PR


Faceliftet svarer til det, Volkswagen introducerede i 2017 til den almindelige Golf, så hvad angår designet, er ændringerne mildest talt overskuelige med mere krom, lette justeringer af grill og kofangere og nyt indhold i lygterne - bagtil er der LED-lygter i alle versioner af bilen. Væsentlige opgraderinger i kabinen er de nye infotainmentsystemer med 8” eller 9,2” skærm, begge med glaspanel, den store helt uden fysiske knapper, Der er hele seks motorer at vælge mellem, deriblandt den nye benzinmotor på 1,5 liter med 130 eller 150 hk, men i basismodellen vil accelerationen være adstadig med en 1,2-liters motor med 85 hk.

8” skærm er standard

Som den regulære Golf fås Sportsvan i udstyrsniveauerne Trendline, Comfortline og Highline, og 8” touchscreen, fartpilot, multifunktionslæderrat, automatisk nødbremsesystem med fodgængergenkendelse og varme i forsæderne har selv den billigste. Volkswagen Danmark elsker at klumpe udstyr sammen i pakker, og til Golf Sportsvan fås således en hel del DK-pakker, en teknikpakke og to førerassistentpakker. Til fornuftige 8.195 kr. indeholder DK-pakken bl.a. p-sensorer for og bag, regnsensor og automatisk nedblændeligt bakspejl.

hedr 17C829_009


Priserne på den faceliftede Golf Sportsvan starter ved 229.996 kr. Merprisen ift. Golf hatchback er ca. 20.000 kr., og Golf Sportsvan er cirka 8.000 kr. dyrere end Golf Variant, altså den rummelige stationcar-Golf.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr DB2017AU01725
En helt i gennem fornuftig førerplads, som er overskuelig og nem at gå til. Der er ny infotainmentsystemer med glaspanel. En touchscreen på 8” er standard i alle Sportsvan årgang 2018, men der kan opgraderes til en større udgave på 9,2” Foto : PR

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen