Berlingske Business

Cadillac skruer bissen på

hedr 2019 CT6 V-Sport
Cadillacs store limousine, CT6, er i klasse med bl.a. Mercedes-Benz S-Klasse, men den har hidtil manglet en stor og kraftig V8-motor. Det får den nu med den første nye Cadillac-motor i årtier, som i CT6 V-Sport yder hele 558 hk Foto:

Det amerikanske luksusmærke under General Motors får sin første dedikerede motor i årtier, og den nye V8 med 558 hk skal vise tyskerne, at Cadillac lever i bedste velgående

Cadillac er i færd med at genopfinde sig selv i kampen mod Audi, BMW og Mercedes-Benz. Mere selvstyre i forhold til moderkoncernen General Motors har ført til nyt hovedkvarter i New York City, og nu har Cadillac for første gang i mange år fået en ny motor, som kun skal bruges i luksusmærkets modeller. Det er en V8-motor, som kan vise de tyske premiummærker, at amerikanerne mener det seriøst: 4,2-liters motoren med dobbelt turbo yder 558 hk og hele 850 Nm, og til at overføre kræfterne bruges en 10-trins automatgearkasse og firehjulstræk. Et spærredifferentiale fordeler kræfterne aktivt mellem baghjulene.

hedr


Den nye V8 har premiere i den nye sportslige V-Sport-udgave af topmodellen CT6, en bil i Audi A8-størrelse, men den vil helt sikkert brede sig til andre Cadillac-modeller med varierende ydelse. Cadillac V-Sport har også Magnetic Ride Control, en type adaptiv undervogn, og køreindstillinger med Track-mode - skulle nogen have lyst til at rive den 518 cm lange limousine rundt på en bane, så har Cadillac gjort sit for at forberede bilen.

Til lejligheden er CT6 V-Sport piftet op med nye forlygter og baglygter inspireret af dem på konceptbilen Escala. Alle andre CT6-modeller har også fået løft med nye forlygter og mulighed for verdens første 360 graders kamera med optagefunktion, som automatisk optager, hvis flere af bilens mange sikkerhedssystemer aktiveres - eksempelvis forud for et uheld.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr 2019 CT6 V-Sport
CT6 V-Sport har firehjulstræk, 10-trins automatgear, spærredifferentiale og forskellige køreindstillinger. Et af køreprogrammerne hedder Track, og Cadillac mener, at den store bil kan klare sig overbevisende på en racerbane Foto : PR

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen