Berlingske Business

Alfa Romeo udvider kraftigt i Danmark

hedr
Alfa Romeo udvider sit forhandlernetværk med op til fire nye udsalgssteder i år. Det første, i Randers, er allerede åbnet, mens det ikke offentliggjort, hvor de øvrige vil blive placeret. Mest solgte model i Danmark er Giulia, mens denne kompakte Giulietta er på plads nummer to Foto:

Det italienske mærke går i løbet af 2018 fra kun tre til seks eller syv forhandlere i Danmark

lfa Romeo har rejst sig med den skarpe Giulia og den velkørende SUV Stelvio, men det italienske mærke bliver i nogen grad holdt tilbage af et alt andet end finmasket dansk forhandlernet. Frem til 1. januar var der blot tre danske forhandlere; en i Nærum nord for København, en i Odense og en i Vejle.

Med en fjerde forhandler tilføjet ved årsskiftet i Randers har Alfa Romeo sat gang i en opgradering, som allerede i løbet af 2018 vil give mærket yderligere to eller tre forhandlere. Hvor de nye forhandlere vil ligge rent geografisk, er ikke offentliggjort, men en ny forhandler i Nordjylland virker som en oplagt chance. Alfa Romeo havde i 2016 et samlet salg på 142 styk i Danmark, og i 2017 steg salget til 366 biler.

hedr DB2017AU01715


Giulia tog over som den mest solgte efter Giulietta og blev den mest populære model med 172 solgte. Giulietta blev næstmest populære model i 2017 med 147 styk, mens den nye Stelvio blev solgt i 46 eksemplarer. Et enkelt eksemplar af den rendyrkede sportsvogn 4C blev solgt i Danmark i 2017. I forhold til konkurrenterne, som tæller bl.a. BMW, Volvo og Jaguar, har Alfa Romeo lige nu et stramt modelprogram med kun tre bærende modeller, men en afløser til kompaktmodellen Giulietta skulle være på vej, og den vil muligvis være baseret på Giulia og dermed få baghjulstræk. En SUV-model større end Stelvio skulle ligeledes være under udvikling.

hedr

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen