Berlingske Business

Vintertid fik Nets til at hæve dobbelt beløb 34.000 gange

WIKILEAKS/
Foto:

Det er hovedsageligt danske forbrugere, som har fået trukket samme beløb to gange på Visa-kort og MasterCard.

København. Det skabte problemer for Nets, som ejer blandt andet dankort og Nem-Id, da vi natten mellem lørdag og søndag satte urene en time tilbage og gik fra sommertid til vintertid.

Den ekstra time har betydet, at 34.000 kredittransaktioner er blevet trukket to gange. Det oplyser Nets til TV 2 Business og Ekstra Bladet.

Ifølge Nets' pressechef, Søren Winge, drejer det sig kun om transaktioner lavet på internationale kort såsom Visa-kort og MasterCard.

pix-Falsk SMS

- Vi kunne se, at der var en følgefejl som følge af ændringen af tid, som gjorde, at vi desværre fik trukket beløbene to gange, siger Søren Winge til TV 2 Business.

Fejlen er sket på køb, som er foretaget i butikker i Norden, og det er hovedsageligt danske kortejere, som er ramt af fejlen.

Nordea

I øjeblikket er Nets i gang med at betale pengene tilbage. Man forventer at være færdig med at rette fejlen i tidligt onsdag morgen.

Fejlen blev opdaget, da flere kunder enten selv eller via deres bank blev gjort opmærksom på, at det samme beløb var blevet trukket to gange på deres kort.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen