Berlingske Business

Unges hævekort hitter hos voksne

kreditkort_artikel_0.jpg
Debetkort, som henvender sig til unge, bruges i endnu højere grad af voksne. Foto:

Det er især voksne, der bruger de kontokort, der er tiltænkt unge mennesker.

Kort som Visa Electron og Maestro er tiltænkt unge under 18 år, fordi det ikke er muligt at lave et overtræk på det. Men det er voksne og ikke uansvarlige unge, der især bruger kortet.

En af dem der er glad for sit Maestro kort er Sofie Hoffmann på 24 år. Hun fik kortet, fordi hun ikke stoler nok på sig selv til at have et almindeligt dankort.

-Jeg tror, "på beløbet" mange gange i løbet af en dag kan gå rigtigt galt, siger Sofie Hoffmann til P3Nyheder.

Hendes bankrådgiver har flere gange forsøgt at overtale hende til at skifte til almindeligt dankort, men det ser hun ingen grund til.

-Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal skifte et kort ud, jeg ikke kan trække over på, med et kort som jeg kan trække over på, siger Sofie Hoffmann.

En rundringning til bankerne, som P3Nyheder har lavet, viser, at langt størstedelen af dem, der har kort som Maestro og Visa Electron, er voksne mennesker, og det selv om kortene ofte bliver markedsført til børn og unge.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen