Berlingske Business

Storbanker klar med det kontaktløse Dankort

Dankort
I fremtiden behøver danskerne ikke at sætte Dankortet i en terminal, når de skal betale for noget. Foto: Nikolai Linares Foto:

Fra i dag bliver det nemmere for en hel del danske bankkunder at betale for deres varer i supermarkedet, hos bageren eller i kiosken.

Onsdag afslørede både Danske Bank og Jyske Bank, at det kontaktløse Dankort er færdigudviklet og klar til brug for kunderne i de to danske banker.

Det kontaktløse Dankort fungerer på den måde, at en kortbetaling foregår ved at føre Dankortet hen over terminalen, som bipper, hvis betalingen er godkendt. Og er betalingen på under 200 kroner, er det ikke nødvendigt at taste sin pinkode.

Danske Bank har allerede haft stor succes kontaktløse Mastercard, og chefen for forretningsudvikling i banken, Jesper Nielsen, er da heller ikke i tvivl om, at danskerne kommer til at tage godt imod det kontaktløse Dankort.

smartphone

»Der er ingen tvivl om, at et kontaktløs Visa/Dankort gør det nemmere og hurtigere at betale, fordi du kommer til at bruge mindre tid, når du for eksempel handler ind eller betaler for din kaffe,« siger han.

Se det trådløse dankort i brug:

 

Bankernes ambition med den nye korttype er, at det klassiske Dankort med tiden skal erstattes af det kontaktløse Dankort. Samtidig kan den nye korttype stadig bruges som et traditionelt kort, hvor du sætter det i terminalen og taster din pinkode.

Bliver dit kontaktløse Dankort stjålet og brugt af en anden person, hæfter du ikke selv for misbruget.

db

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen