Berlingske Business

Så meget bruger vi på ferien

colourbox566500_business_artikel_615_x_339.jpg
Trods krisen bruger mange danske familier et solidt beløb på ferierejser i år. Foto:

Trods krisen bruger hver tiende dansk husstand i en undersøgelse i år over 50.000 kroner på ferierejser. Og hotellet er den vigtigste faktor for en vellykket ferie.

Krisen kradser ikke mere, end at hver tiende danske husstand i en undersøgelse bruger 50.000 kroner og derover på ferierejser i år.

Det viser en rundspørge, som rejseselskabet Spies har gennemført blandt 12.000 danskere, der er med i selskabets rejsepanel, og som epn.dk refererer.

Resultatet viser, at:

  • 10 pct. af deltagerne forventer, at deres husstand i år vil bruge mere end 50.000 kr. på ferierejser.
  • 38 pct. af deltagerne forventer, at deres husstand i år vil bruge mellem 20.000 kr. og 50.000 kr. på ferierejser.
  • 34 pct. af deltagerne forventer, at deres husstand i år vil bruge mellem 10.000 kr. og 20.000 kr. på ferierejser.

Deltagerne i rundspørgen blev også spurgt om, hvilke faktorer de anser for at være vigtigst ved en god ferierejse.

  • 85 pct. svarer "godt hotel"
  • 60 pct. svarer "transport til og fra hotellet"
  • 49 pct. svarer "mulighed for at komme væk fra turistområderne"
  • 21 pct. svarer "mulighed for at vælge børnefrie hoteller"
  • 20 pct. svarer "all inclusive"

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen