Berlingske Business

Nordea i bund på kundeloyalitet

Billede
Nordeas kundeloyalitet er dykket 19 pct. 2015-16, hvilket er mere end for Danske Bank under imagekrisen i 2011-12, konkluderer Loyalty Groups nyeste måling. Foto:

Ny måling fra Loyalty Group af 4400 private bankkunders loyalitet giver Nordea en absolut bundplacering. Bankens dårlige image skyldes telefonkøer, it-problemer og Panamasag, mener Nordea-chef.

Det skriver Børsen.

Nordeas kundeloyalitet er dykket 19 pct. 2015-16, hvilket er mere end for Danske Bank under imagekrisen i 2011-12, konkluderer Loyalty Groups nyeste måling.

- Det er jeg ked af at læse og tager det meget alvorligt. Det er ikke nogen overraskelse, at Panamapapirerne har påvirket kundernes holdning negativt. Samtidig er it-nedbrud og perioder med for lange ventetider på vores telefonbank med til at påvirke det samlede billede, udtaler Nordeas direktør med ansvar for privatkunder, Torben Laustsen, til Børsen.

Billede

Andelen af bankens kunder, der ikke vil anbefale Nordea til andre og ikke vil vælge banken igen som fremtidig bank, er steget. Sidst i oktober måtte Nordea erkende, at banken taber danske privatkunder.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen