Berlingske Business

Investforeninger i største vækst i årevis

colourbox553705_business_artikel_615_x_339_0.jpg
Foto:

Stigninger på aktiemarkederne samt nye indskud fra investorerne gav størst vækst i over tre år.

De danske inveseringsforeninger voksede i juli fra 694 mia. kroner til 724 mia. kroner og oplevede dermed den største vækst i treethalvt år. Det skyldes både nye indbetalinger fra investorerne og kursstigninger på i atl ni mia. kroner - den største månedlige stigning siden januar 2006, oplyser investeringsforeningsrådet.

Kursværdien af de private invesorers beviser er nu tilbage på niveauet fra efteråret 2008. I juli faldt kun enkelte af de aktiebaserede afdelinger, og typisk steg investeringsbeviser med danske aktier, europæiske aktier og globale aktier med 7-8 pct.

Aktieafdelingerne med fokus på Østeuropa og Fjernøsten gjorde det generelt bedst og steg omkring 11 pct.
 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen