Berlingske Business

Fattige boligejere kan også tjene penge på et bankskifte

Sne på hustage
Foto:

Det er ikke kun de rige boligejere, der får økonomiske fordele ved et bankskift, viser ny analyse.

Mange tror, at det kun er velhavende boligejere, der kan få økonomiske fordele ud af at skifte bank.

Men de mindre velhavende boligejere kan også tjene penge på et bankskifte, skriver Politiken på baggrund af en analyse, som er udarbejdet netportalen Mybanker, der overvåger og analyserer bankernes renter og gebyrer.

Grundskyld

I analysen er de typiske banklån, som bliver optaget ved siden af realkreditlånet, når danskerne køber bolig, blevet kortlagt, og det viser sig altså, at det for alle kundegrupper kan betale sig at skifte bank. Faktisk får det »fattigere« boligejere mere ud af et bankskifte, end de »rige« gør, siger direktør i Mybanker, John Norden.

»Vi støder ofte på den fordom, at det er de velhavende kunder, der får alle fordelene, men ser vi på bankkundernes rådighedsbeløb og de renter, de bliver tilbudt, når de skifter bank, er det lidt en myte,« siger han til Politiken.

aaa

Ifølge analysen kan den »fattige« familie opnå en minimum besparelse på 65.000 kroner i de 20 år, lånet løber.

Hos Forbrugerrådet Tænk genkender man billedet af, at banken ikke kun kigger på, om man er rig eller fattig, men til gengæld lægger vægt på, om man passer sine betalinger loyalt måned efter måned.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen