Berlingske Business

»De fleste kvinder er økonomiske analfabeter«

Bank
Kvinder er ifølge MyBanker alt for dårlige til at forbedre bankvilkår, men de kan spare mange penge. Foto:

Et stort antal kvinder går glip af store gevinster, fordi de ikke interesserer sig nok for at forhandle deres bankforhold, mener partner i MyBanker.

Danske kvinder - og især singler - kan opnå kæmpe gevinster, hvis de interesserer sig mere for at forhandle vilkår med deres banker.

Det skriver Jyllands-Posten fredag.

Det er partner i MyBanker, der lever af at sammenligne banker og bankunders forhold, John Norden, der mener, at 840.000 kvinder gennemsnitligt set er for dårlige til at forbedre deres bankvilkår, når det kommer til de mange andelboliglån, billån, forbrugslån eller andre lån, som de har.

»De fleste kvinder er økonomiske analfabeter. De snyder sig selv, fordi de ikke interesserer sig for at sikre bedre vilkår i banken,« siger John Norden.

16BUSejerlejlighed.jpg

MyBankers brugere har sparet i gennemsnit 11.000 kroner på at sammenligne bank- og lånevilkår på MyBanker ifølge firmaet selv, men de besparelser går altså i høj grad udenom kvinder. Med et forsigtigt skøn vurderer MyBanker, at kvinder i alt kan spare mere end 100 millioner kroner årligt på bankforretningerne.

rki

Forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen bekræfter, at kvinderne snyder sig selv, fordi de ikke får gjort noget ved de mere komplekse bankforhold. Hun mener ligeledes, at der kan være rigtig store summer at spare for den kvinde, der vil bruge tid på at sætte sig bedre ind i sine banksager.

07BUSskat.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen