Berlingske Business

Vi hader kollegaernes larm

pix - kontorlandskab - biz
Kollegaer, der larmer for meget, er en af de fremtrædende irritationsmomenter. Foto:

Hvad irriterer dig mest ved sidemanden på jobbet? Se her, hvad andre hader mest ved deres kollegaer.

Rod, larm, dovenskab og brok er det, der irriterer danskerne mest ved deres kollegaer. Det viser en undersøgelse, som YouGov har foretaget for Søndagsavisen. Tre ud af fire arbejdende danskere er irriterede over en eller flere ting, deres kollegaer gør. Flest bliver irriterede over larm og kollegaer, der snakker højlydt.

»Når der er meget aktivitet og støj for eksempel i et storrumskontor, sætter vi usynlige rammer op for at koncentrere os om vores opgave. Men lyde er jo ligeglade med mentale barrierer,« siger Jesper Bastholm Munk, der er underviser og mægler ved Center for Konfliktløsning, til Søndagsavisen.

»Du bruger de bedste timer af dagen på jobbet, så det skal være et rart sted at være,« siger Jesper Bastholm Munk og råder til at tage fat i den irriterende kollega, inden konflikten udvikler sig.

Hvad irriterer dig mest ved dine kollegaer?

De larmer / snakker højlydt 24 %

De brokker sig 14 %

De laver for meget ikke arbejdsrelateret / er dovne 13 %

De rydder ikke op efter sig / roder 13 %

Deres mobilers ringetoner 8 %

De taler chefen efter munden / fedter for chefen 8 %

De sladrer 8 %

De holder for mange eller lange pauser 6 %

De snøfter/snotter/harker 4 %

De klikker med kuglepen eller lignende 4 %

De blander sig 4 %

De sms'er for meget 3%

De taler om intime eller meget private ting 3 %

De sender ligegyldige e-mails 2 %

Der er intet, der irriterer mig ved mine kollegaer 26 %

Kilde: yougov blandt 652 danskere i arbejde. Summen bliver over 100 procent, fordi man kan markere op til to svar. 6 % svarede 'ved ikke'.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen