Berlingske Business

Ufaglærte er mest bekymrede for at miste jobbet

Arbejdsløsheden er faldet, der er blevet skabt flere job, men alligevel er danskerne bange for at miste deres arbejde. Det er hos de ufaglærte, bekymringen er størst, viser undersøgelse.

Frygten for en fyreseddel er stadig udtalt blandt danskerne, selv om arbejdsløsheden er faldet, og der er blevet skabt flere job.

Og de ufaglærte er den gruppe af beskæftigede danskere, der har den største frygt for at miste deres job, viser en undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) ifølge finans.dk. Undersøgelsen, der er lavet blandt 27.000 beskæftigede danskere, viser, at bekymringen dog generelt er faldet, efterhånden som den økonomiske krise er stilnet af.

Det er blandt andet dagplejere, rengøringsassistenter, IT-teknikere, pædagogmedhjælpere, montører og produktionsmedarbejdere, der er bange for at miste arbejdet, skriver finans.dk.

Undersøgelsen konkluderer desuden, at det især er blandt kvinderne, bekymringen er størst.

Samtidig er danskerne også blevet mere bekymrede for at blive forflyttet. Især hos militærpersonale og politi- og fængselsbetjente er bekymringen om forflyttelse steget. Også told- og skattemedarbejdere og social- og sundhedsassistenter er på listen over dem, der frygter at blive flyttet rundt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen