Berlingske Business

Mere gråt hår i vikarbranchen

Vikarbranchen_senior

Job gennem vikarbureauer er ikke længere forbeholdt unge, der skal tjene hurtige penge.

Siden krisens indtog og specielt de seneste år er seniorernes interesse for vikarjob vokset markant. Sådan lyder meldingen fra et af landets førende vikarbureauer, Randstad.

Det skriver Nyhedsbureauet Newspaq.

- Det er typisk folk fra 55 år og op, som har været i det samme job i mange år men er blevet afskediget, måske fordi virksomheden er lukket. Derfor er de røget udenfor arbejdsmarkedet og skal finde en plads på ny, siger Randstads direktør, Nima Astanehdost til Newspaq.

Udbuddet af vikarjob er i dag langt bredere og det er således et voksende udbud inden for især kontor og administration.

- Man har fundet ud af, at vikarjob ikke altid er hårdt fysisk arbejde, men sagtens kan være et vikariat i et bogholderi. Og det er en fin måde at komme ind på arbejdsmarkedet igen, når man stadig er sulten og har 10 år tilbage af sit arbejdsliv, siger han.

 

 Ifølge professor ved Aalborg Universitet, Per H. Jensen, der har forsket i seniorer på arbejdsmarkedet, er der tale om en mere stabil arbejdskraft.

- De skifter ikke job så tit, er mindre syge, har færre forpligtelser i forhold til børn. Og så er de ikke ude hele weekenden, så de møder friske på arbejde mandag morgen, siger han til Newspaq.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen