Berlingske Business

Hver anden er sur på chefen

Surchef_Business
Rigtigt mange danskere er ind i mellem irriterede på chefen, men de færreste lukker vreden ud direkte over for vedkommende. I stedet må familie og kolleger lægge ører til. Foto:

44 procent af alle danskere i job har inden for de seneste to måneder været trætte af lederen.

44 procent af alle i arbejde har været irriteret på deres nærmeste overordnede inden for de seneste to måneder. Sådan lyder resultatet af en stor undersøgelse, som Dansk Erhverv har foretaget, skriver Søndagsavisen.

»eg tror, langt de fleste af os har prøvet at blive irriteret på en chef, fordi de gør tingene anderledes, end vi selv ville have gjort, har en dårlig vane eller lignende,« siger chef for HR & arbejdsmiljø i Dansk Erhverv Rikke B. Ørum, til Søndagsavisen.

Men vi går og skumler i stilhed. Blot 16 procent af de danskere i job, der har set sig sure på chefen, konfronterer rent faktisk vedkommende med det. Resten af os – ja vi brokker os til vores kollegaer eller hjemme i familien. Og det er måske ikke det smarteste at gøre.

»Hvis man ofte og over længere tid er irriteret på sin chef, så skal man gøre noget ved det, for chefer er ikke tankelæsere,« mener Rikke B. Ørum.

Chefer_motivation_Business

52 procent henter luft for sin dumme chef hos kollegaerne, 47 procent klager sin nød hos partneren, mens blot seks procent går til tillidsmanden med problemerne, og 24 procent af os – ja vi snakker slet ikke med nogen om vores dårlige chef.

Vibeke Skytte

Norstat har for Dansk Erhverv spurgt 1.006 personer i undersøgelsen. Gruppen af folk i arbejde, der er irriterede på chefen, har haft mulighed for at angive flere svar i forhold til, hvem de indvier i deres utilfredshed.

EbbeElhaugeKristensen_Bus1

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen