Berlingske Business

Danske virksomheder er klar til at hyre igen

Christian Listov-Saabye
Christian Listov-Saabye, administrerende direktør for det rådgivende ingeniørfirma Moe A/S mangler lige nu en stribe højtuddannede medarbejdere, og ser frem til et øget behov i den kommende tid. Arkivfoto. Foto:

Forventningerne til det danske marked spirer, investeringerne er kommet i gang igen, og der er tyndet ud i lagrene, lyder meldingerne fra dansk erhvervsliv.

De danske topchefer ser håndgribelige tegn på et spirende opsving og gør klar til at ansætte igen.

Det viser en rundspørge blandt danske topchefer, som Greens Analyseinstitut har lavet for Børsen. 2.550 ledere er blevet spurgt, 652 har svaret, og en klar overvægt af dem er klar til at øge medarbejderstaben frem for at skære ned. Den fordeling er ikke set siden andet kvartal 2011.

Blandt dem er Christian Listov-Saabye, administrerende direktør i det rådgivende ingeniørfirma Moe A/S.

»Vi har lige nu og her brug for en halv snes nye, højtuddannede medarbejdere som eksempelvis ingeniører og arkitekter. Vi forventer også at skulle ansætte endnu flere nye medarbejdere i den kommende tid,« siger Christian Listov-Saabye.

Det er især bedre takter på det danske marked, der giver erhvervslivet behov for flere hænder og hoveder.

28 procent af virksomhederne forventer fremgang på hjemmemarkedet i løbet af de kommende seks måneder. Det er dobbelt så mange som i slutningen af 2012.

»Det er bestemt ikke usandsynligt, at vi skal bruge endnu flere folk. Det afhænger af, hvor mange nye projekter vi får ind på bogen. Men det ser lovende ud. Specielt i København, Aarhus og Trekantområdet, hvor vi allerede er i fuld gang med en række store projekter,« siger Michael Mortensen, ejer og administrerende direktør i byggevirksomheden Casa Entreprise A/S til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen