Berlingske Business

DA: Tusindvis af færre danskere i arbejde i Thornings tid

DA:
Foto:

I Helle Thorning-Schmidts tid som statsminister er antallet af danskere i beskæftigelse faldet med 6.522, viser ny analyse fra arbejdsgiverne.

Det fyger med forskellige tal i luften, når talen falder på, hvor mange danskere, der er kommet i arbejde i Thornings regeringstid.

Dansk Arbejdsgiverforening (DA) når i en ny analyse frem til, at antallet af danskere i beskæftigelse ikke er steget i perioden, men tværtimod faldet med 6.522. Det skriver Jyllands-Posten.

DAs analyse, der tager udgangspunkt i tal fra Danmarks Statistik, viser derimod, at mange udlændinge er kommet i job i Danmark de seneste år.

Jørn Neergaard Larsen, DAs administrerende direktør, ser analysen som et bevis på, at Danmark er udfordret.

»Det er selvfølgelig problematisk, at Danmark ikke er i stand til at afdække væksten med danske medarbejdere, når vi i den selvsamme periode har haft denne intensive diskussion om de mennesker, der er faldet ud af vores dagpengesystem,« siger han til Jyllands-Posten.

Jobtallene fra DA står i skærende kontrast til de tal, som er kommet fra Socialdemokraterne. Regeringspartiet mener ifølge Jyllands-Posten, at DA bruger tallene forkert.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen