Berlingske Business

Blev fyret foran 1000 kollegaer

US-AOL-2013-DIG
AOL CEO Tim Armstrong på talerstolen til AOLs konference, »Digital Content NewFront« i april 2013. Med de amerikanske erstatningssager i mente, er det ikke utænkeligt, at Abel Lenz tænker; »It's On«. Foto:

En leder i et amerikansk internetselskab blev fyret af en vred chef, mens 1000 kollegaer hørte med over telefonen. Nu undskylder chefen.

En øjeblikkelig fyring fra en aggressiv chef under en telekonference med 1000 andre medarbejdere på medhør. Det lyder som et mareridt, men var realiteten for Abel Lentz, en ledende medarbejder i den amerikanske internetudbyder AOL. Det skriver The Guardian.

Hele miseren blev optaget på bånd og har skabt en mediestorm, efter at båndet blev lækket til internettet i weekenden og indtil videre er blevet hørt af knap en million personer.

Tim Armstrong, chefen for den amerikanske internetudbyder AOL og personen, der stod for fyringen af Abel Lenz, undskylder nu i en email for sin adfærd.

På båndet kan man høre Armstrong afbryde sin talestrøm og sige til Abel, der var ved at filme et internt møde i et mødelokale fyldt med medarbejdere og flere hundrede på medhør, "Abel, sæt det kamera ned lige nu. Abel, du er fyret, ud". Efter en kort pause fortsætter Armstrong sin tale på båndet.

I sin undskyldende email beklager Armstrong sit følelsesladede udbrud, som han erkender var en fejl. Han står dog i mailen fast på, at interne møder mellem personale skal være private og ikke bør filmes, hvilket Lenz tidligere havde fået at vide.

Abel Lenz postede "ingen kommentarer" på sin Twitter-konto efter episoden og skrev til sine følgere på siden, at han kunne findes på en bar på Manhattan. AOL har siden meddelt, at Lenz ikke vil blive genansat, men at Armstrong har kontaktet ham for at undskylde.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen