Berlingske Business

5 skarpe til Grundfos

Q&A
5 skarpe til Grundfos

Med Lars Moth Baun-Nielsen, chef for Compensation & Benefits i Grundfos-koncernens HR-afdeling

Har I ligeløn hos Grundfos?

»Ja, der er ingen statistisk sammenhæng mellem køn og aflønning. Vi har altid kunnet afvise, at der var en sammenhæng mellem køn og løn. Hvis der er kommet noget op, hvor nogle har skullet aflønnes anderledes, har analyser vist, at det har handlet om performance.«

Men Teknisk Landsforbund oplyser, at de har fået hævet flere kvindelige medarbejderes løn ganske betydeligt i forbindelse med de ligelønstjek, der blev gennemført frem til sidste år. Passer det ikke?

»Det må stå for Teknisk Landsforbunds regning. Vi har ikke ligelønsproblemer hos Grundfos. Statistisk set kan vi ikke finde en sammenhæng mellem køn og løn.«

Er det en statistik, I offentliggør?

»Nej«.

Kan man få den at se?

»Statistikkerne bliver hvert år præsenteret på SU-møderne, så de er at finde i SU-referaterne. Jeg er sikkert på, at I kan få dem via fagforeningen.«

Men I har ligeløn hos Grundfos?

»Vi har ingen ligeløns-issues hos Grundfos.«

Berlingske Business har ikke fået adgang til de statistikker, som Lars Moth Baun-Nielsen omtaler, da de er stemplet fortrolige.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen