Del : SMS
Berlingske Business

Tryg: Investering i iværksættere skal give os forspring

trygge
Direktør for TRYG, Morten Hubbe. Foto:

Danmarks største forsikringsselskab, Tryg, vil med en investering i iværksættere slå konkurrenterne på innovation.

Artiklen fortsætter under annoncen

Nytænkning inden for digitale løsninger er ifølge topchef Morten Hübbe især et område, hvor forsikringsgiganten gerne vil stå stærkere i fremtiden.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Tryg har sammen med i alt 10 andre forsikringsselskaber, heriblandt tyske Allianz og italienske UnipolSai, skudt 4,5 mio. kr. ind i iværksætterprojektet Startupbootcamp Insurance, der har til formål at hjælpe iværksættere til at få adgang til netværk og sparring.

Ambulancer i Innsbruck bringer uheldige danskere til ambulanceflyet fra Europæiske Rejseforsikring, populært kaldet Knogle Ekspressen.

- At have så god som muligt adgang til folk, der kan tænke nyt, kan forhåbentlig give os de bedste kort på hånden. Og gerne bedre kort end vores konkurrenter, siger koncernchef i Tryg, Morten Hübbe, til Børsen.

I det tre år lange iværksætterprojekt, der mandag var i Danmark, kommer Tryg til, gennem den såkaldte Fast Track-tur, at lytte til i alt 300 virksomheder, der skal pitche deres idéer foran investorerne. Og forsikringsgiganten har tænkt sig at følge turen tæt.

q

- Vores erfaring er allerede, at jo tættere, vi følger for eksempel de her Fast Track-arrangementer, jo mere udbytte vil vi få af det, for det giver en bedre føling med virksomhederne, siger Michael Juhler-Nøttrup, seniorforretningsudvikler i Tryg til Børsen.

q

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere