Del : SMS

Topchef som 31-årig: »Jeg tager et halvt år af gangen«

pix-trustpilot
Peter Mühlmann, stifter og direktør for Trustpilot. Foto:

Trustpilots 31-årige stifter og adm. direktør, Peter Mühlmann, kan ikke komme uden om, at hans kompetencer som topchef bliver sat på prøve i den svulmende netforretning.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det er gået stærkt for Peter Mühlmann. Det, der i 2006 var en idé en ung handelshøjskolestuderendes hoved, er i dag blevet til en global virksomhed med adresser i London, New York og København.

Fra hovedkvarterets adresse på Vesterbro i København skal den 31-årige erhvervsmand ikke bare holde styr på 130 ansatte fra et væld af forskellige lande. Han skal også holde snor i fem medarbejder London, 25 i New York og en outsourcet udviklingsafdeling. Det hele stiller krav til den tidligere aarhusianers evner - ikke bare som idemager, men også som topchef.

Trustpilot

Indtil videre har han valgt at beholde CEO-titlen, men han er godt klar over, at hans evner bliver sat på prøve.

»Jeg tager et halvt år af gangen. Trustpilot udvikler sig så hurtigt, at der bliver stillet store krav til at lede virksomheden. Det er nærmest som om, at rollen som chef gendefinerer sig selv hvert andet år. Indtil videre har jeg haft det sjovt med at være CEO. Og det tror jeg, jeg fortsætter med, så længe der er læring i det,« siger Peter Mühlmann.

Trustpilots stifter er dog godt klar over, at en svulmende virksomhed har brug for kompetencer, han ikke nødvendigvis har på rygraden. Derfor er det da heller ikke alene unge og fremadstormende computereksperter, han hyrer. Nogle gange er det langt ældre og erfarne folk, der skal til, når de rigtige kompetencer skal i hus.

bizz-box

»Jeg har jo ansat folk, der var 20 år ældre end mig og meget kompetente på deres felt. Når jeg skal diskutere en problemstilling med sådan en, føles det nogle gange som at være til eksamen. Lige meget, hvad jeg argumenterer, så kan de trække på eksempelvis nogle erfaringer, der siger det modsatte,« siger han og tilføjer:

»Det ændrer dog ikke ved, at jeg nogle gange bare må træffe en beslutning og mere eller mindre må gennemtrumfe min mening. Det gør jeg gerne, men det kan være svært at argumentere for.«

Peter Mühlmann opfatter driften af Trustpilot som en læreproces i sig selv. Om han på et tidspunkt når en mur, hvor han ikke orker eller evner at holde styr på en voksende international virksomhed med datterselskaber osv., kan han endnu ikke afgøre. Trods den heftige vækst, er presset endnu ikke større, end han kan kapere det. Som han siger:

»Jeg sover stadig godt om natten.«

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere