Del : SMS
Berlingske Business

To år efter start: Nu skal dansk online-vaskeri til England

Washa
De tre drenge bag den online vaskeservice, Washa. Efter millioninvestering fra Berendsen og et håndtryk på 1,5 millioner kroner fra Christian Stadil og Jesper Buch satser drengene på det engelske marked.

Efter to år, en millioninvestering samt en stor pose penge i et tv-program er en dansk vaskeri-startup på vej til det engelske marked.

Artiklen fortsætter under annoncen

I en travl hverdag kan det være svært at presse tid til vasketøj ind i et fyldt skema. Dén erkendelse fik Karim Ben M’Barek, Jannick Christensen og Max Børglum Stripp til at starte virksomheden Washa - en online vaskeservice, som renser, vasker og leverer vasketøj. Nu planlægger drengene at komme ind på det engelske marked.

»Det er helt vildt, at vi på to år allerede er tæt på at kunne åbne op i Storbritannien. Forhåbentlig bliver det en succes, som kan føre til, at vi om nogle år er de største på onlinetøjvask i Europa,« siger Karim M’ Barek, stifter og ejer af Washa, i en pressemeddelelse.

De engelske planer kommer i kølvandet på den pose penge, Washa fik i efteråret 2015 af Hummel-ejer Christian Stadil og Just-Eat-stifter Jesper Buch, i DR’s tv-program ”Løvens Hule”. 1,5 millioner kroner skød de i vaskeri-drengene.

Det var Berendsen, som for alvor satte vaskeri-eventyret i gang. I sommeren 2014 investerede virksomheden nemlig et millionbeløb i Washa. Og Karim M' Berek tilskriver også teksttilservicevirksomheden en del af æren for Washas succes.

»Investeringen fra en så stor spiller som Berendsen var et kæmpe skulderklap, og det gav os for alvor kapacitet til at kunne øge kundetilstrømningen, og så fik vi kapital til at udvikle vores online-platform til at blive endnu mere brugervenlig,« siger Karim M’Barek i en pressemeddelelse.

Siden virksomhedens start har Washa vasket, renset og leveret 100 ton vasketøj til kunderne. De har nu knap 20 ansatte.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere