Del : SMS
Berlingske Business

Små firmaer går glip af Google-fordele

google

Fordelen ved at bruge Google Apps for små virksomheder bliver mindre. I fremtiden skal der betales for email-services, præsentationsværktøjer og en række andre af de webbaserede produtker.

Artiklen fortsætter under annoncen

Google Inc. vil ikke længere gøre små virksomheder med under ti ansatte fri af betalingen for deres "Web-based office productivity software" eller Google Apps. Virksomhederne skal nu betale 50 dollars per bruger per år for at bruge Google Apps. Det være sig email, præsentationsværktøjer og funktionerne, der tillader virksomheder at dele dokumenter mellem medarbejderne. Det skriver Reuters Business, fredag.

Grunden til, at de hidtil fredede virksomheder må til lommen, er ifølge Google, at der er et ønske om at optimere de forskellige værktøjer fra virksomhederne selv. Derfor er der et behov for, at de små virksomheder selv spæder til.

- Forretningerne vokser ofte ud af den ordinære version, og vil have 24-timers support og større indbakker, skriver Google på sin egen virksomhedsblog.

Enkeltpersoner vil stadig væk få fx gmail gratis, og de virksomheder der hidtil har fået værktøjerne gratis vil fortsætte, men vil ikke få adgang til nye versioner og premiumudgaver som hidtil.

Der er fem millioner virksomheder der bruger Googles Apps. Ændringen for virksomhederne er blot en af de seneste i Google Apps. Indtil til 2011 kunne virksomheder med op til 50 ansatte bruge de forskellige services gratis. Nu forsvinder frirummet helt for de mindre erhvervsdrivende.

Hvad den nye forretning vil give af indtæger til Google, er der ingen meldinger om.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere