Del : SMS
Berlingske Business

Nyt samarbejde gør vejen fra faktura til betaling kortere

01BUSToke-Kruse1.jpg
Billy-stifter Toke Kruse forklarer, at integrationen med Paylike vil betyde, at kunderne kan få deres penge langt hurtigere end ved traditionelle pegneoverførsler. Arkivfoto: Jens Nørgaard Larsen

Betalingstjenesten Paylike og regnskabssystemet Billy fletter fingre i et nyt samarbejde, der vil gøre betalinger af faktura nemmere og hurtigere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Nemmere og hurtigere. Begge dele er mantraer i mange af de serverbaserede computer­systemer, der skyder frem i disse år. Det samme gør sig gældende med regnskabssystemet Billy (tidligere kendt som Billy’s Billing), der nu tilføjer en funktion, der skal speede fakturabetalinger op.

Billy har indgået samarbejde med den danske betalingstjeneste Paylike, hvilket netop skal gøre betalinger nemmere og hurtigere. Det skal dermed være en del af kampen mod den langsomme betaling, som mange mindre virksomheder lider under, og som ofte gør det til en udfordring at være selvstændig.

Med Paylike kan brugere af Billy eksempelvis lægge links ind i elektroniske fakturaer, som så kan bruges til at få øjeblikkelig adgang til et betalingsvindue, hvor kunden med et par indtastninger hurtigt kan få klaret betalingen.

Om kunden gør brug af funktionen, er selvsagt op til kunden selv. Men det brugervenlige aspekt skal ifølge Billy-stifter Toke Kruse være noget, der giver mulighed for at speede de betalinger op, der er så vigtige for specielt mindre virksomheder. Systemet skal i hvert fald ikke være en undskyldning for, at det trækker ud.

»Tidskrævende bankoverførsler er en betydelig hæmsko for de selvstændiges økonomi og lægger dermed en dæmper på iværksætteriet.

iværksætter

Integrationen med Paylike sikrer vores 5.000 kunder, at de kan få deres penge langt hurtigere og dermed opbygge mest muligt momentum i deres daglige drift,« siger han i en skriftlig kommentar.

Virksomheden bag betalingsfunktionen er aarhusianske Paylike. I spidsen for iværksættervirksomheden, der er etableret i indeværende år, står Thomas Jensen. Han peger på, at der er et behov for betalingssystemer, der gør det nemt at betale. Det handler med hans ord om at fjerne »stopklodserne« i betalingsrutinerne.

Paylike er baseret på kortbetalinger, som har en række fordele i forhold til de traditionelle bankoverførsler og girobetalinger. Men det er kun den ene side af sagen.

»Det handler i høj grad også om brugervenlighed – om at skabe løsninger, der har kunden og ikke teknikken i fokus,« siger Thomas Jensen.

secubi

Derudover pointerer han, at Paylike-samarbejdet med Billy især er målrettet nyetablerede virksomheder. De har nemlig nogle specielle behov. De vil blandt andet ofte bare gerne »ud over stepperne« og komme i gang.

Her er kombinationen af lavprisprogrammet Billy og Paylike en stærk en af slagsen, vurderer Paylike-direktøren.

»Ventetider på syv-otte uger i forbindelse med oprettelse og krav om forudbetalt depositum kan virke urimelige og afskrækkende for nystartede virksomheder,« siger han og tilføjer:

»En moderne betalings-gateway handler for os blandt andet om, at du skal kunne komme i gang med at drive forretning med det samme, og at netbutikker skal kunne foretage e-handel på tværs af landegrænser uden at møde stopklodser i betalingsprocessen.«

10BUSWoomio.jpg

Et af Thomas Jensens salgsargumenter er i den forbindelse, at Paylike samler flere funktioner, så en kunde ikke skal henvende sig flere steder for at blive godkendt. Det reducerer ifølge Paylike-stifteren ventetiden til få dage, inden man kan gå i gang med at drive virksomhed.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere