Del : SMS
Berlingske Business

Livet skal være lettere for cykelshoppere

24busPix-Bikezac_72ppi.jpg
Duoen bag Bikezac, Nikolai Gulmann (tv.) og Anders Helt Lund, har øjnene rettet mod både ind- og udland, og nu kommer cykelposen for første gang i dagligvarehandlen. Foto: PR / Michael Paldan

Både ind- og udland er begyndt at vise interesse sig for iværksættervirksomheden Bikezacs genbrugspose, der kan hægtes på en cykels bagagebærer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det hele behøver ikke at være bits, bytes eller bærbare computere. Moderne iværksætteri kan også handle om et lavteknologisk produkt, der løser et kendt dagligdagsproblem.

Sådan er i hvert fald indgangsvinklen hos den lille københavnske virksomhed Bikezac, der har et års tid på bagen, og som nu er i gang med at få sit koncept ud i dagligvarebutikker i både ind- og udland. Bag virksomheden står Nikolai Gulmann og Anders Helt Lund, som er henholdsvis 25 og 27 år, og som har uddannelsesmæssig baggrund fra Copenhagen Business Academy.

Deres produkt er noget så simpelt som en genanvendelig indkøbspose, der har den simple finte, at den kan hægtes på en cykels bagagebærer. Dermed løser den det dilemma, som mange cyklister sikkert kender: Nemlig, om man skal tage den sikre løsning og trække hjem med plastikposen på styret – eller om man skal tage den hurtige og risikable slingretur med posen i hånden i stedet.

RB PLUS Der mobbes for meget på Christiansborg Folketingets åb

Lavet af genbrugsmaterialer

Indtil videre har duoen solgt poserne, der er lavet af robuste genbrugsmaterialer, og som har en indbygget skinne med monteringsbeslag, via virksomhedens hjemmeside. Men fra torsdag bliver det for første gang muligt at købe poserne i detailhandlen, idet Bikezac har lavet en salgsaftale med supermarkedskæden Fakta.

Nikolai Gullmann forventer, at det blot bliver den første af flere supermarkeder i ind- og udland, der med tiden vil tilbyde kunderne at købe cykelposen.

»Vi er i tæt dialog med flere supermarkeder både i Danmark og i udlandet. Vi har derfor en klar forventning om, at forbrugerne allerede fra næste år kan finde Bikezac som standardvare i deres lokale supermarked,« siger Nikolai Gulmann og tilføjer:

»Cyklister udgør en stor andel af kunderne i supermarkederne, og vi mener derfor, det er på tide, de også får muligheden for nemt og sikkert at kunne transportere større mængder varer med hjem.«

p

Ideen er slået an i udlandet

At holdet bag Bikezac satser på udlandet som et marked er ikke tilfældigt. Allerede nu melder de, at cykelposen er blevet solgt til 14 lande, og selv om Danmark ofte bliver fremhævet som en af Europas allerstørste cyklistnationer, er der også andre lande, hvor cyklen er et centralt dagligdagstransportmiddel.

I den forbindelse fortæller Bikezacs anden del af stifterduoen, Anders Helt Lund, at den lille virksomhed er i dialog med supermarkedskæder i blandt andet Holland om en mulig salgsaftale.

Målet for de ambitiøse iværksættere er at være repræsenteret i alle de største danske supermarkedskæder samt i de største europæiske.

Om det kommer så vidt, vil tiden vise. I hvert fald kan man fra torsdag supplere indkøbene i Fakta med en Bikezac til 30 kroner og muligvis undgå en slingrende og usikker køretur hjem.

pix-trustpilot

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere