Del : SMS
Berlingske Business

Kendte erhvervsmænd bedømmer kreative iværksættere

Peter Forchhammer.
Peter Forchhammer er i denne uge med til at vurdere potentialet i kreative iværksættere. Foto:

Serieiværksætteren Peter Forchhammer og finansmanden Aldo Petersen er blandt dem, der vurderer unge talentfulde iværksættere fra hele verden i denne uge.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hele verden summer af iværksætteraktivitet i denne uge. Det er international Iværksætteruge og i Danmark er ugen spækket med arrangementer.

I København er Creative Business Cup i gang netop nu. Det er en international konkurrence for iværksættere fra kreative erhverv overalt i verden og arrangeres af CKO (Center for Kultur og Oplevelsesøkonomi). Fra Brasilien og Kenya til Malaysia kommer deltagende iværksættere til København i den uge for at konkurrere om titlen som verdens bedste iværksætter fra de kreative erhverv.

Til at vurdere potentialet i de kreative iværksættere er to kendte navne fra dansk erhvervsliv. Det finansmanden Aldo Petersen og serieiværksætteren Peter Forchhammer. Sidstnævnte er tilbage i rollen som business angel og iværksætter efter konkursen med sit investeringsselskab Synerco i 2008.

"Vi skal forholde os til finansieringsmulighederne for de enkelte projekter. Det er mindst lige så vigtig, som at vinde en pris," forklarer Peter Forchhammer, der er begejstret for at være med og roser arrangementet.

"Der har været et rigtig pænt niveau på de iværksættere, som vi har talt med. Der er selvfølgelig forskel på, hvor langt de er. Nogle af dem er godt i gang og andre har måske kun en businessplan," siger han.

Ideen er nu, at investorerne skal gå videre med nogle af de ideer, som de tror mest på. Peter Forchhammer forklarer, at de har udvalgt seks projekter, som de nu vil kigge nærmere på, og så kan det være, at de vil gå ind i dem med investeringer.

"Det er slående, at langt de fleste af dem har brug for markant færre penge end de iværksættere, som jeg stødte på før krisen. De er kommet ned i niveau og har planer om at bruge pengene mere klogt, siger Peter Forchhammer.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere