Del : SMS

Google topper stadig omdømmelisten

22BUSUS-GOOGLE-UPDATES-ITS-.jpg
For andet år i træk ligger Google i top på listen over virksomheder, der ifølge forbrugerne har en positiv indflydelse på samfundet. Arkivfoto: Justin Sullivan/Getty Images/AFP

De bedst placerede på den nyeste Global CSR RepTrak® 100-omdømmemåling inkluderer Google, BMW, Disney og Microsoft.

Artiklen fortsætter under annoncen

For andet i år i træk topper Google – med en betydelig afstand til alle andre – listen over de virksomheder, der har det bedste omdømme målt på corporate social responsibility (CSR) blandt befolkningen i 15 lande.

Det viser den nyeste opgørelse fra Reputation Institute, der for får dage siden offentligjorde den globale omdømmemåling Global CSR RepTrak® 100.

»Corporate social responsibility er en af de mest komplekse områder af en virksomheds offentlige identitet,« fortæller Kasper Ulf Nielsen, executive partner i Reputation Institute.

25BUSmorten-ebbesen.jpg

»Virksomhederne i vores Global CSR RepTrak® 100 har succes ikke kun med at være gode »corporate citizens«, men er i høj grad også gode til at kommunikere disse værdier til forbrugerne, der i stigende grad tager udgangspunkt i virksomhedernes omdømme, når det kommer til at købe og anbefale deres produkter,« siger han.

Den globale CSR RepTrak® 100 reflekterer befolkningers opfattelse af virksomheders evne til at præstere på tre afgørende dimensioner: »Citizenship«, »Workplace« og »Governance«.

Resultaterne fortæller, hvilke virksomheder, der, ifølge forbrugerne, har en positiv indflydelse på samfundet. Dette indebærer faktorer som at være miljøvenlig, at være åben og gennemsigtig, opføre sig etisk korrekt, at belønne ansatte på en fair måde samt at have fokus på trivsel.

Listen over virksomheder med det bedste globale CSR-omdømme er et udtræk af data, samlet sammen i forbindelse med 2015 Global RepTrak® 100-studiet, som er baseret på flere end 60.000 interview med forbrugere i de 15 største økonomier i Europa, Latinamerika, Nordamerika og Asien.

csr

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere