Berlingske Business

Google topper stadig omdømmelisten

22BUSUS-GOOGLE-UPDATES-ITS-.jpg
For andet år i træk ligger Google i top på listen over virksomheder, der ifølge forbrugerne har en positiv indflydelse på samfundet. Arkivfoto: Justin Sullivan/Getty Images/AFP

De bedst placerede på den nyeste Global CSR RepTrak® 100-omdømmemåling inkluderer Google, BMW, Disney og Microsoft.

Artiklen fortsætter under annoncen

For andet i år i træk topper Google – med en betydelig afstand til alle andre – listen over de virksomheder, der har det bedste omdømme målt på corporate social responsibility (CSR) blandt befolkningen i 15 lande.

Det viser den nyeste opgørelse fra Reputation Institute, der for får dage siden offentligjorde den globale omdømmemåling Global CSR RepTrak® 100.

»Corporate social responsibility er en af de mest komplekse områder af en virksomheds offentlige identitet,« fortæller Kasper Ulf Nielsen, executive partner i Reputation Institute.

25BUSmorten-ebbesen.jpg

»Virksomhederne i vores Global CSR RepTrak® 100 har succes ikke kun med at være gode »corporate citizens«, men er i høj grad også gode til at kommunikere disse værdier til forbrugerne, der i stigende grad tager udgangspunkt i virksomhedernes omdømme, når det kommer til at købe og anbefale deres produkter,« siger han.

Den globale CSR RepTrak® 100 reflekterer befolkningers opfattelse af virksomheders evne til at præstere på tre afgørende dimensioner: »Citizenship«, »Workplace« og »Governance«.

Resultaterne fortæller, hvilke virksomheder, der, ifølge forbrugerne, har en positiv indflydelse på samfundet. Dette indebærer faktorer som at være miljøvenlig, at være åben og gennemsigtig, opføre sig etisk korrekt, at belønne ansatte på en fair måde samt at have fokus på trivsel.

Listen over virksomheder med det bedste globale CSR-omdømme er et udtræk af data, samlet sammen i forbindelse med 2015 Global RepTrak® 100-studiet, som er baseret på flere end 60.000 interview med forbrugere i de 15 største økonomier i Europa, Latinamerika, Nordamerika og Asien.

csr

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen