Del : SMS
Berlingske Business

Festen er slut for stifterne af cocktail-app

drinkster
Stifterne af cocktail-appen Drinkster sælger nu deres aktier i selskabet.

Stifterne bag appen Drinkster sælger nu deres ejerandel til nyt investorteam.

Artiklen fortsætter under annoncen

De slog sig op på at gøre byturen en smule sjovere ved at tilbyde billige drinks gennem appen Drinkster. Men nu har stifterne bag firmaet besluttet sig for, at festen er slut for deres vedkommende.

Mads Schjølin, Mads Lund og Henrik Lysgaard har nemlig frasolgt broderparten i det selskab, de startede i 2012 godt hjulpet på vej af et syvcifret investeringsbeløb fra Just-Eat stifter Jesper Buch, der i samme ombæring fik ejerandel i Drinkster.

Festen slutter med en blanding af vemod og glæde for de tre stiftere, fortæller Mads Schjølin.

»Det er svært, det er jo ens baby. Man har jo et helt specielt forhold til en startup, som har haft så meget vækst. Men det er med en god mavefornemmelse, at jeg overleverer et selskab i god stand,« siger han.Mads Schjølin vil ikke fortælle, hvor meget de har indkasseret på salget af selskabet. Men pengene var en del af beslutningen om at sige farvel til Drinkster.

»En del af motivationen var, at vi fik penge for det. Men drivkraften som iværksætter er ønsket om at lave noget nyt. Når man har lavet det samme i tre år, er der andre ting, som virker appetitvækkende,« fortæller Mads Schjølin, der nu arbejder i konsulentfirmaet Implement. Også de to andre stiftere har skiftet cocktails ud med nye græsgange. Mads Lund arbejder i konsulentfirmaet EY (tidl. Ernst & Young), mens Henrik Lysgaard er blevet partner i og Nordisk direktør for den amerikanske app Tilt.com.

Festen fortsætter

I dag tilbyder Drinkster billige drinks til over 50.000 medlemmer i 20 forskellige danske byer. Og det seneste regnskabsår bød på et positivt regnskab på knap en kvart million kroner. Jesper Buch beholder da også sin ejerandel i selskabet.

»Det har været en god rejse at arbejde sammen med mine tidligere partnere, hvor vi sammen har skabt en forretning med interessante fremtidsmuligheder. Founders har valgt at gå nye veje, og jeg ser frem til at følge det nye teams kamp for at skabe fortsat værdi for Drinksters medlemmer og partnere,« udtaler Jesper Buch i en pressemeddelelse.

Jesper Buch fortsætter sammen med Casper Blom som investorer i ejerkredsen i Drinkster, mens Ole Holdgaard, tidligere eksportchef i Just-Eat, bliver ny direktør i selskabet.

Uforløste udenlandske drømme

Drinkster har som mange andre startups drømt udenlandske drømme, der aldrig blev forløst. Tilbage i 2012, da Jesper Buch investerede i den festlige startup, skrev Berlingske Business, at ambitionen var at ramme markeder i Sverige og England.

Drømmen om de tillokkende udlandsmarkeder blev aldrig til virkelighed, men Mads Schjølin er stadig tilfreds med det Drinkster, han nu har solgt.

»Selvfølgelig ville jeg gerne have haft, at Drinkster var blevet det nye Facebook. Men relativt til de mange startups, man ser rundt omkring, har vi haft en tilfredsstillende vækst. Af alle de nye iværksættere er der måske en ud af 100, der rejser kapital fra business angels. Ud af dem er det maksimalt 20, som får venturekapital og internationaliserer. Så selvom vi gerne ville have internationaliseret, er vi meget tilfredse med de resultater, vi har opnået,« siger han.

I 2012 blev Drinksterholdet hædret med prisen ”Best Danish Student Start-Up 2012” til konkurrencen Nordic Start-Up Awards.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere