Del : SMS
Berlingske Business

Dansk bøfkoncept tager London med storm og udvider i udlandet

Jesper Boelskifte
Jesper Boelskifte i MASH på Bredgade. Foto:

Bøfkæden Mash går offensivt til værks i udlandet med det engelske marked som spydspids.

Artiklen fortsætter under annoncen

Beboerne i London er vilde med at sætte tænderne i møre bøffer fra Mash, og i 2015 blev det tyskernes tur. Succesen i udlandet har nu givet den danske restaurantkæde blod på tanden til at udvide forretningen i både England og Tyskland, skriver Børsen.

»Det udenlandske marked har vist sig at være rigtig godt for os og har vist, at de rigtig gerne vil os og vores koncept. Derfor ser vi nu på et marked, der næsten er uudtømmeligt for os,« siger Jesper Boelskifte, adm. direktør for Copenhagen Concepts, som udover Mash også ejer Le Sommelier og Umami.

meyer

Mash har siden 2012 drevet en af Londons største steakrestauranter, og sidste år åbnede kæden en restaurant i Hamborg. Både England og Tyskland er markeder, som Jesper Boelskifte betragter som meget interessante. Således er målet med udvidelsen at åbne to til tre restauranter i London og mellem 10 og 20 i Tyskland.

Det er ikke kun i udlandet, at Mash vokser. Sidste år åbnede bøfhuset både en restaurant i Rungsted og på toppen af Tivoli Hotel, og det betyder, at Danskerne snart har rigelig mulighed for at spise sig mætte på Mash. Jesper Boelskifte fortæller, at der måske åbner en enkelt eller to filialer mere i Danmark, men at markedet er ved at være mættet, for hvis »vi vil mere, så er det udlandet.«

GERMANY-BRITAIN-LITERATURE-COOKING-OLIVER

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere