Del : SMS

Dansk bøfkoncept på vej til London

Jesper Boelskifte mash
Foto:

Det danske restaurantkoncept Mash oplever stor vækst i en krisetid og åbner en ny restaurant i London i næste måned. Mash viser vejen for andre iværksættere, lyder det fra Dansk Erhverv.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mash har haft succes med luksuskød i en tid, hvor mange ellers holder på pengene, når det gælder luksusvarer som en steak til 700 kroner. Kæden, der netop har åbnet endnu en restaurant i Københavns Lufthavn, vil nu også indtage London. Steakhuset viser vejen ud af krisen, lyder det fra Dansk Erhverv, der mener, at der skal sættes skub i vækstkulturen, hvis ikke Danmark skal tabe i den globale konkurrence.

- Væksteventyrer som Mash er meget positivt, da det viser, at det kan lade sig gøre at bryde gennem krisemuren og skabe vækst. Det kan virke som inspiration til andre iværksættere og som katalysator for mere vækst, siger markedsdirektør Søren Friis Larsen, Dansk Erhverv.

Den kommende restaurant i London bliver steakhusets største satsning indtil nu. Den åbner i november og skal ligge på Piccadilly Circus i det centrale London.

Forventningen er, at 40 procent af steakhusets omsætning allerede i 2014 skal ligge i udlandet.

- Vi er humlebien i en trængt branche, der ikke burde kunne flyve, men som gør det alligevel, siger stifter og adm. direktør Jesper Boelskifte.

Restaurantkæden med de fine udskæringer så dagens lys i 2009 og har i dag restauranter i København, Charlottenlund, Aarhus og Københavns Lufthavn. Kæden er i år blandt de nominerede til Ernst & Youngs pris som »Entrepreneur Of The Year«.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere