Del : SMS

Call me vil høre de unges ideer

12BUSChef-i-Call-Me-Hanne-L.jpg
Hanne Lindblad, administrerende direktør i Call me og med i projektet »Thinkubatur«, forventer ikke en fiks og færdig løsning, men håber på at få noget modspil fra de unge iværksættere, som kan udfordre og ryste grundvolden lidt, som hun siger. Foto: Erik Refner

Telefonselskabet Call me er en af de virksomheder, der har meldt sig til innovationsprojekt, hvor etablerede og ny virksomheder arbejder sammen. Call me tror på, at innovation skal komme udefra.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke sjovt at blive overhalet indenom af kreative konkurrenter eller af en teknologi, der løber hurtigere end en selv. Det er telekæden Call me meget opmærksom på. Derfor har virksomheden valgt at deltage i innovationsprojektet »Thinkubator« for at samle inspiration udefra.

laila pawlak

Televirksomheden opererer i en branche, hvor teknologien udvikler sig hele tiden, og hvor det gælder om at følge med.

»Vi skal evne at genfinde os selv igen og igen, og der tror jeg, det her projekt kan være rigtig værdifuldt. Vi kan få nogle helt friske perspektiver på nogle udfordringer, vi har siddet med længe, og forhåbentlig bliver der smidt nogle løsninger på banen, vi ikke har været i nærheden af at overveje,« siger administrerende direktør i Call me, Hanne Lindblad.

Det er der i høj grad brug for. For Hanne Lindblad mener, der er en tendens til, at virksomheder i teleindustrien alle sammen gør det samme.

Derfor er hendes forventninger til Thinkubater store. Hun håber at få noget inspiration til at arbejde videre med Call mes produkter, få ideer til nye salgskanaler og måder at markedsføre sig på eller en samlet løsning på det hele.

01BUSBenny-Engelbrecht.jpg

I 2011 satte Call me første gang for alvor fokus på innovation med sin meget omtalte »Tal ordentligt-kampagne«. Inden da havde virksomheden ikke nogen egentlig innovationsstrategi.

»Før i tiden var vores innovation meget drevet indefra. Vi var i en industriboble, hvor man hele tiden sidder og kigger på, hvad de andre gør, og så gjorde vi noget lignende,« fortæller Hanne Lindblad.

Med »Tal ordentligt-kampagnen« gik Call me en ny og mere samfundsrettet vej i sin markedsføring. I forbindelse med kampagnen har man satset på at arbejde sammen med mange forskellige udefrakommende entreprenører, der kan give virksomheden nye ideer.

Det har åbnet Hanne Lindblads øjne for, hvad innovation og samarbejde om nytænkning kan betyde:

»Vi lever i en tid, hvor der i høj grad er brug for nytænkning, og den nytænkning kommer sjældent inde fra industrierne selv. Den kommer i langt højere grad, når industrierne får et perspektiv udefra og indgår i nogle spændende partnerskaber,« siger hun.

Hun forventer ikke en fiks og færdig løsning, der kan lanceres med det samme. Men Hanne Lindblad håber at møde et modspil fra de unge iværksættere:

»Jeg vil rigtig gerne udfordres og rystes i min grundvold,« siger hun.

Mathias Lundø Nielsen. Nustay

Call me går åbent ind til projektet og er klar til at dele sine oplysninger med de unge entreprenører. Både om den måde virksomheden arbejder og tænker på.

Efter sin »Tal ordentligt-kampagne« er der især én ting, Hanne Lindblad gerne vil give videre:

»Det ligger mig meget på hjerte at give det heroiske lederskab videre til unge mennesker. Det tror jeg, vi er et rigtig godt eksempel på godt kan lade sig gøre,« siger hun.

Derudover vil Call me give de unge iværksættere et indblik i teleindustrien, som Hanne Lindblad mener, mange finder rigtig spændende, og som mange entreprenører arbejder på at finde løsninger til.

Call me hørte om projektet gennem konsulentvirksomheden Dare2, der står bag, og som virksomheden løbende har haft et tæt samarbejde med.


27BUSJonathan-Loew.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere