Del : SMS
Berlingske Business

USA-myndigheder sagsøger VW i ny skandalesag efter snyd

FILES-US-GERMANY-AUTOMOBILE-LITIGATION-POLLUTION-VOLKSWAGEN
Arkivfoto: Volkswagen logo. Foto:

Reklamer fra Volkswagen har bedraget de amerikanske forbrugere, mener forbruger- og konkurrencemyndigheder.

Artiklen fortsætter under annoncen

San Francisco: De amerikanske forbruger- og konkurrencemyndigheder (FTC) sagsøger Volkswagen for i annoncer at have promoveret deres dieselbiler som miljøvenlige, når de i virkeligheden udleder flere partikler, end test af bilen viser.

Sagen er blot den seneste af en lang stribe søgsmål mod den tyske bilgigant.

26BUStesla-side-3-115916.jpg

FTC har indbragt sagen for en domstol i San Francisco med påstand om, at amerikanske forbrugere må lide skader for milliarder af dollar på grund af den tyske bilproducents bedrag.

En talskvinde for Volkswagen siger, at man har modtaget søgsmålet. Man samarbejder fortsat med de amerikanske myndigheder, siger Jeannine Ginivan.

Volkswagen har for længst erkendt, at man har snydt med software, der sminker massivt på udledningen af NOx-partikler.

FILE GERMANY ECONOMY VW

Det blev sidste år opdaget af amerikanske myndigheder, og siden har skandalen bredt sig til hele verden. 11 millioner dieselbiler er omfattet, også biler solgt i Danmark.

I januar sagsøgte det amerikanske justitsministerium den tyske bilproducent for 46 milliarder dollar.

vw

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere