Berlingske Business
LIVE
13:57 Walmart og Google tager kampen op med Amazon

Uber nægter at lade sig bremse af ny taxilov

TAIWAN PRO UBER PROTEST
Kørselstjenesten Uber har tænkt sig at blive i Danmark. Foto:

Kørselstjenesten Uber har tænkt sig at blive i Danmark og kæmpe trods krav om "forældet teknologi".

København. Den politiske aftale om en ny taxilovgivning, som et flertal på Christiansborg har lavet, stiller krav om forældet teknologi og er et tilbageskridt for en mere effektiv udnyttelse af de biler, der findes i Danmark og særligt i København.

Det er budskabet fra Kristian Agerbo, der er talsmand for Uber i Danmark, på et pressemøde fredag.

- Den nye taxilovgivning er et tilbageskridt. Det er ikke kun et tilbageskridt for Uber, men også for Danmark. Det handler om, hvordan vi gerne vil møde fremtiden, og om vi vil omfavne eller støde ny teknologi fra os.

- Lige nu ser det ud til, at den politiske aftale gør det sidste. Det synes vi, er ærgerligt for danskerne, siger Kristian Agerbo.

Han peger på, at loven opretholder krav om taxameter og sædefølere.

- Vi mener, at lovgivning burde skabe lige vilkår for alle. Den her lovgivning sætter krav til taxameter, som er en forældet teknologi, siger Kristian Agerbo.

Ifølge Kristian Agerbo forsvinder Uber i Danmark dog ikke lige foreløbig.

- Vi har tænkt os at blive og kæmpe her i Danmark. Det danske marked er vigtigt for os, og vi ser en stor opbakning fra brugerne og chaufførerne.

/ritzau/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen