Del : SMS
Berlingske Business

Toyota vil producere førerløse biler

AUTOSHOW-DETROIT/
Toyotas administrerende direktør, Akio Toyoda, har trods mange skeptiske miner givet efter for den øvrige ledelses ønske om at fremstille førerløse biler, der således skal sikre bilproducenten et teknologisk forspring.På billedet ses en Toyota Prius (højre) og en Prius V. Foto:

Toyota klar med ambitiøse planer om at udvikle førerløse biler, som et svar på markedets hårdere konkurrencevilkår.

Artiklen fortsætter under annoncen

Toyotas administrerende direktør, Akio Toyoda, har trods mange skeptiske miner givet efter for den øvrige ledelses ønske om at fremstille førerløse biler, der således skal sikre bilproducenten et teknologisk forspring.

Det skriver the Wall Street Journal.

18BUSUS-AUTO-ELECTRIC-TESLA.jpg

- Min tankegang har gennemgået en stor forandring. Nu er det rette tidspunkt for Toyota at satse på førerløse biler, og vi har de nødvendige ressourcer til at gøre det, siger Akio Toyoda til the Wall Street Journal.

I september 2015 fremlagde den øvrige ledelse i Toyota ambitiøse planer om at udvikle førerløse biler, som et svar på markedets hårdere konkurrencevilkår, hvor blandt andet Google og Uber har meldt sig ind i den teknologiske kamp om at komme først på markedet med fremtidens køretøj.

pix-Ford

Akio Toyada, der er barnebarn af Toyotas grundlægger, har længe været tilbageholden med at overgive sig til den teknologiske udvikling. Nu er Toyoda kommet på andre tanker, og har fornylig meldt ud, at Toyota vil på rekrutteringstogt til Silicon Valley hvor bilproducenten vil investere over en mia. dollar i nyt talent.


Faraday

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere