Del : SMS
Berlingske Business

Torms nye formand kunne ikke sige nej til udfordringen

 pix-torm
Foto:

Opgaven med at få Torm på ret køl var simpelthen for tillokkende til, at Flemming Ipsen kunne afvise den.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det fortæller han til Ritzau Finans efter onsdagens ekstraordinære generalforsamling i rederiet og kort før, at han konstitueres som dets nye formand.

- Da jeg fik opfordringen, var det så spændende og så udfordrende en opgave, at jeg ikke kunne sige nej til den, fortæller Flemming Ipsen.

Den nye formand har mere end 30 års erfaring fra A.P. Møller - Mærsk-koncernen, blandt andet i ledelsen af tankskibsdivisionen i fire i år 1980'erne og en overgang som personlig assistent for Mærsk Mc-Kinney Møller.

Han blev kontaktet for godt et halvt år siden på vegne af Torms nye hovedejere, og har siden blandt andet været involveret i at udvælge de tre andre bestyrelsesmedlemmer, der også blev valgt ind onsdag: britiske Alexander Green, norske Jon Syvertsen og franske Olivier Dubois.

- Jeg synes, vi har fået en god kombination af erfaringer inden for både shipping og finansielle forhold i bestyrelsen, siger Flemming Ipsen.

Alle fire nye medlemmer blev valgt uden indvendinger fra generalforsamlingen og har nu mandat indtil den ordinære generalforsamling i foråret 2014. Flemming Ipsen lover dog at blive ved roret, så længe det kræves - og ønskes.

- Jeg ser mig selv her indtil opgaven er løst. Er det om to eller fire år? Det har jeg ingen viden om lige nu. Men jeg bliver, så længe det tager, og så længe ejerne ønsker det, siger Flemming Ipsen til Ritzau Finans.

/ritzau/FINANS

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere