Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Til sprøde salater

En speciel rumdelt plastemballage skal sørge for at forbrugerne fortsat køber færdigretter. Plus Pack stiller

store forhåbninger til deres nye produkt, der sikrer bl.a. at salater holder sig sprøde.


I takt med at forbrugerne

får mindre tid i hverdagen til de store kulinariske udsving, bliver salget af færdigretter forøget - og i disse

år med eksplosiv fart, som man udtrykker det hos Plus Pack.


Men som Peter Hedegaard Gravesen, Key Accound Manager hos Plus

Pack udtrykker det: - Samtidig stiller forbrugeren større krav til varens kvalitet.


Derfor har Plus Pack udviklet en emballage,

hvor færdigrettens ingredienser fordeles i flere rum.


Den grønne salet placeres således i bunden - i en stor

skål, men diverse tilbehør fordeles i den rumopdelte overbygning, som placeres på toppen af "salatskålen".






Afgiver

ikke smag

- Forbrugeren blander så selv salaten før serveringen, når forbrugeren ønsker det. Derved kan de

enkelte ingredienser ikke afgive smag, fugt m.m. (red: migration), det er lettere at variere retterne fra køkkenet - og rumopdelingen

giver en reel præsentation, så forbrugeren i supermarkedet hurtigt kan vælge sin favoritmenu/salat, siger Peter

Hedegaard Gravesen.


Den nye emballage er seneste skud på stammen over plus Pack''s såkaldte bowl-serie (skålserie)

- en række gennemsigtige emballager i forskellige former og størrelser, anvendt til salater, delikatesser, desserter,

tørret frugt, chokolade og rygeoste.


- I serien indgår "snap-on" og "dome" låg, der gør

det muligt lettere at låse og stable færdigretterne. Samtidig gør det det lettere at benytte plastfolie til senere

forsegling af retterne, siger Peter Hedegaard Gravesen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen