Del : SMS
Berlingske Business

SAS taber 120 mio. kr. om dagen

pix-sas
Stillestående fly er dyre, meget dyre. Foto:

Aflyste flyafgange har det første døgn kostet flyselskaber flere hundrede millioner kroner. Strandede passagerer har krav på hotelophold, måltider og transport i henhold til EU-regler.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det skriver nyhedsbrevet boarding.dk.

- Hvis man tager højde for mistede indtægter, de faste omkostninger samt ekstra omkostninger til strandede passagerer, vil det betyde et skønnet tab for SAS på op imod 120 mio. kroner pr. døgn, mens Norwegian formentlig får et tab på ca. 30 mio. kr. pr. døgn, skriver nyhedsbrevet.

SAS måtte torsdag aflyse op 635 flyafgange. Et større antal passagerer blev samtidig tilbudt måltider og indkvartering, da de var strandet undervejs på rejsen uden mulighed for at komme videre.

- Flypassagerer, der hos SAS har fået annulleret en flyafgang, får naturligvis tilbudt fri ombooking af billetten eller fuld refundering, hvis dette ikke er muligt. For de passagerer, der vælger at afbestille billetten førend en aflysning er en realitet, tilbyder SAS en fri ombooking inden 31. december 2010. Hvis flyafgangen er blevet aflyst og passageren er strandet i en lufthavn undervejs på rejsen, skal SAS i henhold til EU-direktiv 261/2004 dække kundens udgifter til hotelophold, måltider samt eventuel transport mellem lufthavn og hotel, oplyser boarding.dk

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere