Del : SMS
Berlingske Business

SAS skærer gebyr fra

pix-sas
Det er blevet 30 kr. billigere at bestille billetter hos SAS. Foto:

Det er blevet 30 kr. billigere at bestille billetter hos SAS.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fra den 12. august har SAS besluttet at fjerne det såkaldte salgstillæg på 30 kr., som var opkrævet, når kunderne via selvbetjening bookede en billet hos SAS via hjemmeside eller App.

Det skriver branchesitet check-in.dk

- Det er blevet andre tider med den digitale salgsproces, når kunderne køber billetter på vores hjemmeside. Vi yder ingen direkte service, da håndteringen klares af kunderne selv. Det er derfor ingen grund til, at vores egne salgskanaler skal være dyrere end andres, forklarer pressechef fra SAS i Danmark til check-in.dk

Selvom salgstillægget bliver fjernet, kan SAS ikke love, at billetpriserne ikke stiger med et tilsvarende beløb.

- Omkostningerne til udvikling og vedligeholdelse af de digitale kanaler kan ligge i prisen på flybilletterne, uden at vi behøver at markedsføre det som et tillæg. Men vi kan ikke garantere, at den underliggende billetpris ikke bliver 30 kr. højere, siger Trine Kromann-Mikkelsen.

Salgstillægget fjernes på samtlige markeder. Gebyret er allerede fjernet fra Travel Pass "Pay as you fly" produktet, mens det også vil forsvinde fra Travel Pass "Prepaid" fra den 20. august, oplyser SAS.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere