Berlingske Business

SAS satser på én million USA-passagerer

pix-SAs
Foto:

Ny rute til veskysten og nye afgange til New York skal bringe det samlede passagertal over den magiske grænse for det skandinaviske luftfartsselskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS' nye ruter på tværs af Atlanten går strygende, og selskabets nye rute til San Francisco har allerede solgt 25 pct. af billetterne i sommerferien. Det siger Simon Pauck Hansen, der er vice president i SAS, ifølge check-in.dk.

San Francisco-ruten, der åbner til april, har solgt 25.000 billetter, og SAS venter, at ruten kommer til at trække 130.000 passagerer årligt. Derudover regner SAS med, at tre ekstra, ugentlige afgange til New York vil bidrage med 50.000 passagerer til de nuværende 820.000 årlige, transatlantiske passagerer. Og det giver samlet over 1 mio. passagerer fra Skandinavien til USA om året.

Det betyder desuden, at SAS vil stå for at transportere hver tredje skandinav til USA, og SAS regner stærkt med, at markedsandelen på 15 pct. til San Francisco bliver øget til 45 pct. på sigt.

- Det er gået rigtigt godt i de seneste år med en god lønsomhed i ruterne, og vi ser meget fortrøstningsfuldt på fremtiden med tilføjelsen af San Francisco til rutenetværket. Vores prognoser viser, at den samlede trafik fra Skandinavien til USA vil vokse til fire millioner passagerer i 2020, og vi satser på at tage en god del af den vækst, siger Simon Pauck Hansen ifølge check-in.dk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen