Berlingske Business

SAS sælger yderligere en rettighed i Heathrow

BRITAIN-AVIATION-TRANSPORT-EXPANSION-HEATHROW
Overskrift
Foto:
 

Det er til Turkish Airlines, der overtager en eftermiddags ankomst- og afgang fra SAS i begyndelsen af vintertrafik-programmet 25. oktober 2015.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS har solgt endnu en start- og landingsrettighed (slots-par, red) i London Heathrow. Det er til Turkish Airlines, der overtager en eftermiddags ankomst- og afgang fra SAS i begyndelsen af vintertrafik-programmet 25. oktober 2015.

Transaktionen vil give SAS en positiv indtjeningseffekt på 22 mio. dollar med regnskabseffekt i andet kvartal 2015, oplyser SAS.

- Som en del af at skabe en balance mellem frekvenser og kapacitet i løbet af dagen, og efter overdragelsen af et morgen slots-par tidligere i februar 2015, har SAS indgået en anden slots-par transaktion, fremgår det af meddelelsen fra SAS.

SAS vil herefter have 19 daglige slots-par i London Heathrow, og det vil dermed være det femtestørste luftfartsselskab, der opererer i lufthavnen målt på ugentlige afgange.

- Efter denne transaktion har SAS ikke planer om at reducere sin portefølje af slots, skriver SAS og tilføjer, at det overvejer brug af andre lufthavne i London-regionen.

Det slots-par, som SAS oplyste om overdragelse af i starten af februar, gav luftfartsselskabet en positiv resultateffekt på 60 mio. dollar.

Kabinefolk er rystet over SAS-udspil om Cimber 220 rengøringsfo

Cimber

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen